Vill du utveckla morgondagens upphandling för HVB och Stödboende?

Jobbar du idag som upphandlare, upphandlingssamordnare eller inom socialtjänsten med upphandlingsfrågor och har ett brinnande intresse för barn, ungdomar och vuxna i samhället? Då är det här uppdraget på SKL Kommentus Inköpscentral rätt för dig!

Hos oss får du möjligheten att utveckla morgondagens upphandling för HVB barn och unga (0-24 år) samt Stödboende (ungdomar 18 – 24 år samt barn och föräldrar i behov av tillsyn och stöd under en övergångsperiod).
På SKL Kommentus har vi vassa och schyssta medarbetare som är i fokus och vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsplats 2020.

Tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning under tolv månader på upphandlingsavdelningen inom kategorin Sociala tjänster. För rätt person finns det goda möjligheter till tillsvidareanställning. Du kommer att ansvara för att genomföra upphandlingarna HVB barn och unga samt Stödboende i ett nära samarbete med experter, avtalsansvarig, kategoriansvarig för kategorin Sociala tjänster samt vår juridiska avdelning. I uppdraget ligger att ta fram kravspecifikation, utvärderingsmodell och utvärdera inkomna anbud.

Vi vill göra dig uppmärksam på att eftersom denna anställning omfattar att under viss tid genomföra två specifika upphandlingar behöver vi redan under intervjuförfarandet säkerställa att jäv inte föreligger. Du som söker tjänsten bör därför vara beredd att besvara frågor om du har eller har haft kopplingar till leverantörer på de aktuella marknaderna.

 Kvalifikationer
• Minst ett års erfarenhet av arbete med HVB och/eller Stödboende och minst ett års erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot juridik, socionom, alternativt inom upphandling, inköp eller annan för tjänsten relevant utbildning
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter
• Meriterande är om du har kunskap om SOL samt projektledaregenskaper

Profil 
För att lyckas i ditt arbete bör du vara en nyfiken, drivande och engagerad person, som är bra på att få saker utförda inom satta tidplaner. Du har god kunskap om socialtjänstområdet, förmåga att hantera komplexa underlag och frågeställningar samt ser möjligheter där andra inte gör det. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete, analytisk men samtidigt kreativ. Du trivs att arbeta i team och bidrar till en positiv laganda.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 3 september 2017, men vi kommer att göra ett löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner
Annelie Dufva, Upphandlingschef 08- 709 59 12
Daniel Yousefi, HR-ansvarig, 08- 709 59 93

Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av tre bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. SKL Kommentus AB är moderbolaget och däri ligger också vår mediaverksamhet. Totalt har koncernen ca 120 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är idag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i tre grupper; projektledning, upphandling samt Stockholms Inköpscentral (STIC), där projektledning och upphandling förser SKL Kommentus Inköpscentral AB med ramavtal. Affärsområdet Ramavtal har börjat använda kategoristyrning som metod för att projektera, upphandla och förvalta sin ramavtalsportfölj.
Läs mer om vår verksamhet på vår webbplats www.sklkommentus.se


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb