Bid Manager rekryteras till ManpowerGroup

Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är – en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi en Bid Manager till ManpowerGroup. Läs mer om oss på manpowergroup.se

Som Bid Manager på ManpowerGroup ingår du i Bid Team som på koncernnivå leder arbetet med våra olika bolags anbud och offerter. Vi arbetar med såväl internationella som lokala upphandlingar och våra kunder finns i både privata och offentliga sektorn. Du rapporterar direkt till Head of Bid Team och har din placering på ManpowerGroups kontor i centrala Stockholm. Bid Team består idag av 6 personer.

ManpowerGroups erbjudande
Vi erbjuder ett marknadsledande bolag med högt medarbetarindex i kombination med en tjänst som innebär betydande ansvar, många kontaktytor samt stor möjlighet att påverka och driva utveckling och förbättring. ManpowerGroup är en modern arbetsgivare där vi värdesätter våra medarbetare. Att vara anställd hos oss ger dig möjligheter till utveckling och din utveckling är vår framgång.

Tjänsten är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en god helhetsbild av hela vår organisation. Du och dina kollegor på Bid Team har en oerhört viktig roll för att säkra ManpowerGroups fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden.

Arbetsbeskrivning
Som Bid Manager projektleder du arbetet med våra anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlaget till dess att avtal är skrivet. Du fungerar som centralt affärsstöd åt såväl interna som externa kunder där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor inklusive rådgivning vad gäller prisstrategi och taktik.

Vem är du?
Vi söker dig som med egen drivkraft och stort engagemang vill jobba i team för att vinna affärer. Du har akademisk utbildning tillsammans med några års erfarenhet från anbudsarbete, upphandling eller kvalificerad försäljning. Du hanterar MS Office riktigt bra och tycker att man så långt som det är möjligt använder IT som stöd för effektiva processer. Din förmåga att i affärssamanhang uttrycka dig skriftligt är utmärkt och du trivs med att själv producera välformulerade, professionella och säljande underlag på både svenska och engelska.

Vi kommer att värdesätta din förmåga att prioritera och organisera arbetet effektivt för att möta korta deadlines med bibehållen hög kvalitet. Som Bid Manager arbetar du i projektform varpå din förmåga att skapa goda relationer blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Gott omdöme och förmåga att agera självständigt är andra viktiga egenskaper likväl som sinne för detaljer och analys. Är du rätt person för oss tror vi att du har ett lyhört förhållningssätt, är kundorienterad och har stort fokus på affären.

Ansökan
Ansök via ”Sök Jobbet” knappen här i annonsen.
Sista ansökningsdag är 15 april 2017

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 08-736 28 47. Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan så snar du kan!


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb