Entreprenadupphandlare till Stockholm Vatten och Avfall

Vill du vara med och bidra till ett hållbart Stockholm? Vår upphandlingsenhet ansvarar för att våra inköp och upphandlingar sker på ett affärsmässigt och etiskt riktigt sätt.

Upphandlingsenheten består idag av ett tiotal medarbetare som tillsammans ansvarar för att samordna upphandlingar och inköp inom koncernen samt säkerställa samarbetet mellan de olika parterna.

Arbetsuppgifter och utmaningar

Som entreprenadupphandlare kommer du i samarbete med beställare inom olika delar av verksamheten att planera, genomföra och följa upp upphandlingar av tekniska konsulter, drift-, bygg- och anläggningsentreprenader och i viss utsträckning varor. Arbetet innebär att driva och hantera upphandlingar av i många fall stort värde men också att kunna ge råd och stöd i upphandlingsfrågor, avtalsfrågor och hur verksamheten kan utveckla goda affärsmässiga relationer med leverantörer.

Du förväntas också delta i kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom upphandlingsenheten. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Förutom dessa spännande arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat så erbjuds du även goda anställningsförmåner som gym på området, kompetensutveckling och bra flextidsvillkor.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som upphandlare är du en målmedveten och lösningsorienterad person med stort driv. Du är analytisk och har lätt att se samband och helheter samt trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Vidare är du strukturerad och ordningsam i ditt sätt att arbeta mot deadlines.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och personlig mognad ser vi som viktiga egenskaper då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och hantera avtal. Vidare ställer rollen höga krav på gott omdöme och god etik då du som upphandlare ska förhålla dig gentemot lagar, förordningar, avtal, interna och externa intressenter i ditt dagliga arbete.

Din bakgrund

Vi söker dig med universitet/högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk- och/eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du ska ha minst sju års praktisk erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU/LUF. Vi önskar att du ska ha erfarenhet av upphandling inom teknik- och samhällsbyggnadsområdet och standardavtal som AB, ABT, ABK och referensverk som AMA Anläggning.

Erfarenhet från samverkansentreprenader är meriterande.

I din tjänst kommer du att arbeta med säkerhetsklassad information. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer därför att genomföras i samband med anställning.

Dina frågor

För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Jenny Bengtsson, på telefon 08-522 122 17. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via vår växel 08-522 120 00.

Din ansökan

Du söker tjänsten via vårt ansökningsformulär senast den 20 augusti 2017 vill vi ha din ansökan. Intervjuer och gallring sker först i augusti.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av andra rekryteringssajter, annons- och mediesäljare.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb