Arbetsplatsbeskrivning
Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?
Upphandlingsenheten tillhör organisatoriskt Kommunkansliet. Enheten består av en upphandlingschef, en avtalssamordnare och två upphandlare. VI samarbetar med Norberg oh Skinnskattebergs kommuner i upphandlingsfrågor sedan hösten 2006.
Upphandlingsenheten går en intressant tid till mötes där upphandling av e-handelssystem ska ske under 2017 och därefter implementeras. Utöver detta kommer Avesta kommun att göra stora investeringar fram till 2020. Den aktuella tjänsten kommer ha en viktig position vid genomförandet av dessa.
Vi tillämpar förtroendearbetstid och du har goda möjligheter att själv disponera din tid.
Arbetsbeskrivning
Du förväntas bli vår specialist när det kommer till entreprenadupphandlingar. Beroende på omfattning och framtida beläggning av entreprenadupphandlingar kommer upphandlingar inom andra områden att bli aktuella och även genomförandet av förnyade konkurrensutsättningar.
I tjänsten ingår också att genomföra utbildningsinsatser internt samt hålla dialog med leverantörsmarknaden, såväl lokalt som nationellt.
Kvalifikationer
Du ska:
– ha en gymnasial examen. Eftergymnasial utbildning är meriterande, vilket också kurser och utbildningar inom lagen om offentlig upphandling, entreprenadjuridik eller andra ämnen anknutna till entreprenad är
– ha en gedigen erfarenhet av att genomföra upphandlingar från behovsanalys till kontraktstecknade
– ha vana av att verka i en kommun
– inneha B-körkort då uppdrag även utförs i Norberg och Skinnskatteberg
-vara van att arbeta i office-paketet med avseende på Word, Excel och Powerpoint
– ha mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande:
– om du har vana av entreprenadupphandlingar samt vana av att navigera i branschens dokument. Företrädesvis AB04, ABT06 samt AMA systemet
– om du har vana av att leda utbildningar och tala inför större grupper
– om du har vana av att arbeta i vårt upphandlingsverktyg Visma Tendsign
Personliga förmågor:
Tjänsten innebär goda möjligheter att disponera och planera sin egen tid. Det ställer krav på att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. Relationen med beställare, näringsliv och andra intressenter är en mycket viktig komponent i vår verksamhet och du ska ha god förmåga att skapa och bibehålla relationer samt vara serviceinriktad. De frågor vi ställs inför kan vara komplexa vilket ställer krav på att du har en problemlösande analysförmåga. En grundförutsättning är att du har en hög grad av integritet.
Anställningens omfattning
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Omfattning:
Heltid
Tillträde sker snarast möjligt.
Ansökan
Ansök senast:
2017-03-05
Referensnummer:
C11212/2017
Ansök via ”Sök Jobbet” knappen här i annonsen.
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen:
1
Kontaktperson
Jonas Köping
Upphandlingschef
0226645027
jonas.koping@avesta.se
Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.