Hej Upphandlare!

Vill du vara med där det händer och samtidigt utveckla vår inköpsavdelning? Då kan du vara vår nya upphandlare!

 Vem trivs hos oss?

”Tjusningen med att jobba här är spretigheten. Att få göra upphandlingar inom en verksamhet med ett sådant här brett spektrum gör att jag lär mig något nytt varenda dag. Jag lämnade bolaget för några år sedan för nya utmaningar, men under de två åren jag var borta insåg jag ganska fort att jag längtade tillbaka och att jag inte var färdig med ESEM. Så när möjligheten att få komma tillbaka dök upp så tvekade jag inte att ta den. Det är verkligen här jag hör hemma.”

Åsa Wollin, Upphandlare, Inköp/Stab

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en tjänst som upphandlare på vår inköpsavdelning som organisatoriskt ligger placerad inom Staben. Avdelningen består av fem kompetenta medarbetare som arbetar med strategiskt och taktiskt inköpsarbete och ser till att upphandlingarna inom företaget genomförs på ett korrekt och effektivt sätt. Vi erbjuder dig nu att vara med i en förändringsresa där möjligheterna att utveckla och förbättra upphandlings- och inköpsprocesserna är mycket goda. Du är placerad i Eskilstuna och rapporterar till Inköpschefen.

Som upphandlare drivs du av att göra bra affärer och genomför upphandlingar och inköp på ett självständigt och professionellt sätt gentemot hela organisationen. Du är driven och har förmåga att arbeta självständigt. I arbetet ingår bland annat att skapa och publicera förfrågningsunderlag, upprätta tidplaner, utvärdera anbud och förhandla med leverantörer. Du kommer även vara delaktig i arbetet med att skapa tydliga processer och rutiner inom upphandlingsverksamheten och vid behov även utbilda beställarorganisationen i inköps- och upphandlingsfrågor. Vi ser därför att du utför ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt likväl som att du är kommunikativ och pedagogisk. Du omvärldsbevakar nyheter och aktuella händelser, som exempelvis överprövningar och domar, som kan påverka verksamheten och kommande upphandlingar.

För att lyckas väl i tjänsten bör du ha en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande kompetens som du fått genom upphandlings- och inköpsarbete. Relevant erfarenhet av LOU/LUF samt erfarenhet av elektroniskt upphandlingsstöd och elektroniska upphandlaringar är meriterande. Vi ser gärna också att du är tekniskt intresserad och har vana att genomföra affärs- och entreprenadupphandlingar.

Vilka är vi?

Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är en arbetsgivare som värnar om dig som medarbetare.  Se filmen om oss som arbetsgivare här.  Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.

  • Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com
  • Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med våra närmare 500 medarbetare.
  • Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljötjänsteföretaget.
  • De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor

Vill du bli en av oss är du varmt välkommen med din ansökan senast 19 juni 2017 . Du ansöker via ”Sök Jobbet” knappen här i annonsen.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan!

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Cecilia Lotoft, HR-utvecklare.

Du når Cecilia på telefon 016-10 61 31 eller via e-post cecilia.lotoft@esem.se

Övrigt Till rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb