Lantmäteriets inköpsfunktion söker upphandlare till huvudkontoret i Gävle

Referensnummer: 302-2017/143

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.

Inköpsfunktionen är en del av Lantmäteriets koncerngemensamma enheter och genomför upphandlingar av varor/tjänster samt ger stöd till kärnverksamhetens operativa inköpsprocess. Lantmäteriets ambition är att vara en ledande e-myndighet. För inköpsfunktionen innebär det att ha fokus på elektroniska processer för inköp och upphandling. Vi använder i dag upphandlingsverktyget Tendsign och e-beställsystemet Proceedo. Ett arbete med att implementera ett tvärfunktionellt arbetssätt avseende kategoristyrt inköpsarbete inom hela organisationen pågår.

Inköpsfunktionen söker nu en upphandlare med placering i Gävle.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med:

  • att genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) på uppdrag av och i nära samarbeta med verksamhetsansvariga. Även avrop genom förnyad konkurrensutsättning och andra förfaranden kommer att bli aktuella
  • att ge rådgivning och stöd till verksamheten
  • att aktivt delta i arbetet med att utveckla våra inköpsprocesser i syfte att optimera vårt bidrag till verksamhetsnyttan

Du arbetar teambaserat och i nära kontakt med funktionens övriga medarbetare.

Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma är bl a:

  • Uppföljning av leverantörsprestanda
  • Spendanalyser
  • Deltagande i kategoriteam

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning med ekonomisk eller juridisk inriktning med kunskaper inom LOU och/eller upphandlingskompetens förvärvad genom grundläggande utbildning inom området kompletterad med flerårig praktisk erfarenhet av offentlig upphandling
  • God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet/kunskaper om leverantörsstyrning och kategoristyrt inköpsarbete är meriterande

Personliga egenskaper vi värdesätter är att du:

  • Har förmågan att jobba självständigt såväl som i team
  • Har initiativförmåga
  • Strukturerad med en välutvecklad analytisk förmåga
  • Är utåtriktad och skapar goda kontakter och relationer i yrkesmässiga sammanhang
  • Har ett konsultativt förhållningssätt

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontakta oss

Om du vill veta mer så kontakta gärna Inköpschef Göran Persson, telefon 070-3833776. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg telefon 026-633379 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg telefon 026-633122. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information

Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.

Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan

Du ansöker via “Sök jobbet” knappen i denna annons. Om du istället väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2017/143, senast 2017-01-31. Postadressen till oss är Lantmäteriet, 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb