Lunds kommun söker Upphandlare

Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar ca 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/nämnder i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.

Lunds kommun söker upphandlare till den centrala upphandlingsenheten.

Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiförvaltningen och består idag av 10 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.

Kommunens upphandlingsenhet samverkar i upphandlingar med ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar i samverkan.

Med anledning av att en av våra medarbetare går vidare till nytt uppdrag söker vi en upphandlare.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. Arbetet innehåller, bland mycket annat, även bistånd med rådgivning i upphandlingsfrågor, svara på avtalsrelaterade frågor m.m.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, gärna inom ekonomi, inköp och logistik. Du bör ha god erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling.
Erfarenhet från inköpsarbete inom det privata näringslivet är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.

Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig.
Du har ett utpräglat intresse för den ”goda affären” och för goda affärsrelationer.
Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök till tjänsten via ”Sök Jobbet” i denna annons.
Sista ansökningsdag: 2017-01-31
Referensnummer: KK 2017/02

Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson(er)

Namn: Birgitta Petrusson
Title: Upphandlingschef Lunds kommun
Telefon: 046-359 50 64


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb