Mölndals stad söker Upphandlingsassistent

Arbetsplatsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stads centrala upphandlingsenhet består av en upphandlingschef, en upphandlingsjurist, fem upphandlare, en systemadministratör och en upphandlingsassistent. Upphandlingsenheten ingår som en av tre enheter i stadens juridikavdelning som i sin tur sorterar under stadsledningsförvaltningen.

Arbetsbeskrivning

I rollen som upphandlingsassistent kommer du att ansvara för administrationen på upphandlingsenheten och till viss del även juridikenheten. Du kommer vara behjälplig under upphandlingsprocesserna, framför allt gällande leverantörskvalificering, avtalsadministration och arkivering. Du ansvarar för upphandlingsenhetens telefon- och e-postservice till stadens förvaltningar och bolag. Vidare publicerar du information på intranät och hemsida samt ansvarar för fakturahantering. Du arbetar nära systemadministratören kring områden som rör e-handel. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT-verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet, ekonomisystem samt upphandling- och beställarsystem. Vi värdesätter kunskap inom systemet Proceedo.

Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Dina arbetsuppgifter utvecklas efter verksamhetens behov och du behöver ha förmågan att omprioritera ditt arbete när situationen så kräver.

Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.

Kvalifikationer

Du har eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot inköp/upphandling eller administration/ekonomi eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Som person är du noggrann, strukturerad, prestigelös och kan lätt hålla många bollar i luften. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Arbetet ställer krav på att du kan skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du måste ha en stark integritet. Du är handlingskraftig och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsfokuserat.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid

Ansökan
Ansök senast:   2017-05-14
Referensnummer:   A677887
Välkommen att söka via“Sök Jobbet” knappen här i annonsen.

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktpersoner
Henriette de Maré
Chef Juridik- och upphandlingsavdelningen
031-315 12 74

Jonna Eriksson
Tf Upphandlingschef
031-315 35 62

Facklig företrädare
Martina Halldin
Vision
031-315 35 62

Övrigt

 I den här tjänsten tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb