Kommunledningsförvaltningen, Stab, Upphandlingsenheten
Upphandlingsenheten är centralt placerad vid kommunledningsförvaltningens stab och är kommunens kunskapskälla avseende upphandling och inköp. Enheten genomför samtliga ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar inom kommunen och vissa upphandlingar för de kommunala bolagen.
Arbetsuppgifter
Genomföra upphandlingar och driva upphandlings-/inköpsprojekt. Som upphandlare är samarbete med kollegor, verksamheten och leverantörer en viktig och naturlig del i vardagen. På agendan finns även elektronisk handel, miljöanpassad upphandling och ett aktivt arbete för ökade köp från avtal samt uppföljning av avtalstrohet.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du bör ha minst fem års erfarenhet av att som upphandlare genomföra upphandlingar.
Erfarenhet från LOU och entreprenadupphandling är meriterande.
Som person är du strukturerad, analytisk och flexibel Vi ser gärna att du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig skriftligt såväl som muntlig.
Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning:
Heltid
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Löneform:
Fast timlön/månadslön
Antal lediga befattningar:
1
Sysselsättningsgrad:
100%
Ort:
Örnsköldsvik
Län:
Västernorrlands län
Land:
Sverige
Referensnummer:
2017/49
Kontakt:
Åke Westin, 0660-888 63
Facklig företrädare:
Karl-Erik Brännström, SACO, 0660-882 67
Vision, 0660-885 70
Ansökan:
Ansök via “Sök Jobbet” knappen här i annonsen
Sista ansökningsdag:
2017-04-26