Polismyndigheten söker Avtalsadministratör till sektionen för inköpsstyrning på Ekonomiavdelningen

Ansök senast 19 augusti. C7538/2016

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen har ca 450 anställda. Avdelningen består av 16 enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Polismyndighetens inköpsenhet fortsätter stegvis att växa och utökar med ytterligare medarbetare. Inköpsenheten ansvarar för all inköp inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,6 miljarder kronor.

Arbetsuppgifter

Ditt verksamhetsområde ansvarar för att hantera och administrera myndighetens avtal, ha kontroll och bevaka myndighetens avtal. Du kommer att tillsammans med kollegor arbeta med att utföra och vidareutveckla myndighetens avtalshantering och förvaltning. I arbetet ingår även avtals- och leverantörsuppföljning och avtalsförvaltning, vilket innebär att du planerar och utför avtalsadministration och uppföljningsaktiviteter på enhetens avtal. I dina arbetsuppgifter ingår också att ge aktivt stöd i avtals- och leverantörsfrågor, ge stöd i att säkerställa att avtalen följs och upprätthålla en god kvalitet i avtalssystemet. Du kommer att vara delaktig i att utbilda och genomföra informationsträffar inom området.

Arbetet innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom organisationen vilket innebär att arbetet kännetecknas av hög kvalitet och serviceanda.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller annan för tjänsten passande utbildning
  • Erfarenhet av arbete med avtalshantering och avtalsuppföljning/-förvaltning
  • Erfarenhet av arbete med Excel och avtalssystem
  • Erfarenhet av arbeta som stöd till verksamheten

Personliga egenskaper

Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor vill utföra, påverka och driva förbättringsaktiviteter inom ditt verksamhetsområde. Du ska vara social, mycket strukturerad, ha god analytisk förmåga samt ha kontroll på dina ärenden och handlingar. Du ska även ha god förmåga att kunna handlägga, samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt.

I och med att gruppen har ett teambaserat arbetssätt är det av vikt att du är prestigelös, lyhörd, ha en förmåga att bygga relationer, samarbeta med alla typer av människor och bra på att kommunicera. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Mer om anställningen

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta chef Mia Friari Söderholm på tfn 010-56 375 43. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Kent Söderlund, Fackförbundet ST, tfn 0722-212 750;  Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422.

Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19e augusti. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du söker tjänsten via Polisens rekryteringsstöd som du når via “Sök jobbet” i denna annons. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb