Polismyndigheten söker en specialist inom inköp och materialförsörjning

Län: Stockholms län
Utlysningsdatum: 2016-08-30 15:00
Sista ansökningsdatum: 2016-09-16 23:59
Referensnummer: C8120/2016

Sektionen för inköpssamordning söker nu en specialist inom materialförsörjning med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Beskrivning av arbetsplatsen

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.
Myndigheten består av ca 29 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området. Inköpsenhetens uppdrag är att förse Polisen med rätt varor och tjänster i rätt tid – strategiskt, affärsmässigt och effektivt.
Inköpsenheten består av tre sektioner: upphandling, inköpsstyrning och inköpssamordning. Därtill finns två grupper vars chefer direktrapporterar till enhetschef och som ingår i ledningsgruppen, juridik respektive styrning och utveckling.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Vara drivande samt ta ett projektledaransvar för hur Polisens materialförsörjning ska se ut i framtiden
• Analysera och komma med förslag till Polisens lagerlogistik samt behov av ev. stödsystem
• Ansvara för Polisens materialförsörjning i form av planmässig anskaffning, lagerstyrning, distribution och avveckling samt administration kring polisiär utrustning
• Utnyttja potentialen till effektivisering och optimering av hela logistikprocessen
• Utveckla och sprida processer och rutiner för materialförsörjning
• Vara kravställare för systemstöd kopplat till materialförsörjningsprocessen
• Ansvara för ekonomisk redovisning och uppföljning av Polisens materiallager

Målsättningen är att säkra att verksamhetens behov av varor och tjänster tillmötesgås med rätt kvalitet och totalekonomi.  Lagerverksamheten skall kännetecknas av noggrannhet och hög kvalité. Arbetet kommer att bedrivas i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och krav på hög samverkan.

Anställningen är tillsvidare med eventuell inledande provanställning. Flextid tillämpas.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande yrkesinriktad utbildning och dessutom har arbetat operativt med lagerverksamhet samt har minst tre års arbetslivserfarenhet av lagerstyrning på en kvalificerad nivå. Vi ser även att du ska ha dokumenterad tidigare erfarenhet av att driva och leda projekt/uppdrag som syftar till att utveckla logistikprocesser.

Meriterande
Det är meriterande om du dessutom har:
• Erfarenhet av styrning i en centraliserad verksamhet
• Erfarenhet av uppföljningsarbete
• Erfarenhet av inköpsarbete och leverantörshantering
• Utbildning i eller erfarenhet av i affärssystemet Agresso
• Erfarenhet av utbildande/informerande verksamhet
• Kunskap om Lagen om offentlig upphandling

Du är en van användare av Officepaketet företrädesvis Word och Excel, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, en utvecklad analytisk förmåga och förmåga att driva kvalitets- och utvecklingsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv, där utgångspunkten är att skapa nytta och mervärde för Polisen. Du har god förmåga att ta eget ansvar utifrån uppsatta mål, men även vana av att driva och samarbeta i team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anneli Lorentsson Carlviken på telefonnummer: 010-563 95 64.

Facklig företrädare

SACO-S, Kent Svärd, 010-563 42 11
OFR/S, Kent Söderlund, 072-221 27 50
OFR/P, Sofia Ask, 010-563 87 10
SEKO, Karna Tillheden, 010-561 66 27

Övrig information

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg som du når via ”Sök Jobbet” i denna annons.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb