Polismyndigheten söker upphandlare

Har du minst 1 års erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller mångårig erfarenhet av upphandlingar enligt AMA-modellen? Vill jobba på Sveriges största myndighet?

Vi söker nu två upphandlare till Inköpsenheten där du  erbjuds ett omväxlande och intressant arbete där ett stort fokus ligger på service, kvalitet och utveckling.

  • Upphandlare med specialisering mot entreprenad
    I rollen som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade entreprenadupphandlingar inom bygg-, och säkerhetsområdet samt hanverkstjänster i nära samarbete med Lokalförsörjningsenheten. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Det utförs i projektform tillsammans med uppdragsgivare, externa konsulter samt i förekommande fall även hyresvärden där upphandlaren är ansvarig och drivande för upphandlingsdelen vid genomförandet av projektet. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.
    Dina huvudsakliga uppgifter kommer även att bestå av att ge råd och stöd till Polismyndigheten i upphandling-, och avtalsfrågor samt leda och medverka i interna utvecklingsprojekt. Utöver detta kommer du att förvalta och följa upp tecknade avtal.
    Du kommer att vara placerad vid upphandlingssektionen i Stockholm. Då kraven på tillgänglighet från våra uppdragsgivare periodvis är hög förekommer även möten hos och tillsammans med deras handläggare och projektgrupper i hela landet.
    Läs mer om tjänsten och hur du ansöker här

 

  • Upphandlare till inköpsenheten
    I rollen som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade varu-, och tjänsteupphandlingar huvudsakligen inom uttalade ansvarsområden. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Arbetet utförs i projektliknande form tillsammans med uppdragsgivaren där upphandlaren är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt. Utöver detta kommer du att ge råd och stöd till myndigheten i inköp
    Läs mer om tjänsten och hur du ansöker här

 

För frågor om tjänsten, kontakta sektionschef Susan Sahlin, 010-564 16 40

För frågor om ansökan, kontakta HR-konsult Susanna Bergström, 0703 323 17 60


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb