PTS söker Upphandlare till administrativa avdelningen

Är du en person som tycker det är roligt att göra bra affärer? Det kan komma väl till pass i rollen som upphandlare på Sveriges modernaste myndighet! Vill du ha ett varierande arbete där du bland annat är med och säkerställer att alla i Sverige har tillgång till smarta, tekniska lösningar då kan du vara den upphandlare vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Hos oss får du verka i en innovativ och kreativ miljö, med uppgifter som präglas av den snabba teknikutvecklingen.

Vi tar väl hand om våra medarbetare och låter dem växa och utvecklas. Detta är också några av anledningarna till att vi har utnämnts till Sveriges modernaste myndighet.

Vad ska jag arbeta med?

Som upphandlare kommer du vara en av myndighetens fyra experter på upphandling. I arbetet kommer du därför att bereda upphandlingsärenden från start till mål. Det innebär bl.a. att skriva förfrågningsunderlag samt tillsammans med beställare identifiera myndighetens behov och utforma kravspecifikationer. Vidare ingår arbete med att utvärdera anbud, skriva avtal, göra uppföljningar samt ge stöd och råd till beställare avseende upphandling.

Därutöver ingår arbetsuppgifter kring myndighetens frågor avseende statsstöd samt avtalsfrågor, vissa sekretessfrågor, överprövningar av upphandlingar m.m.

Vi ser dock att arbetsuppgifterna till viss del kan anpassas utifrån dina kunskaper och erfarenheter.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en, för tjänsten, relevant akademisk examen eller motsvarande, alternativt en eftergymnasial utbildning inom offentlig upphandling. Du ska också ha erfarenhet av praktiskt arbete med offentlig upphandling hos en myndighet/kommun eller av inköpsarbete inom det privata näringslivet.

Det är meriterande om du är jurist och/eller har kunskaper inom avtalsrätt och EU-rätt. Vi ser också positivt på om du har kunskaper inom statsstödsregelverket och/eller är notariemeriterad.

Har du också erfarenhet av att leda projekt eller processer, är även detta meriterande samt om du har erfarenhet av arbete med förhandling och/eller uppföljning av avtal.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bidra till vår kultur förväntas alla PTS-medarbetare ha välutvecklade förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Då kan vi utveckla verksamheten och trivas tillsammans.

Som person kan du snabbt sätta dig in i nya uppgifter och har en personlig integritet. Du trivs i en miljö där du har många olika arbetsuppgifter parallellt och får ta många egna initiativ eftersom du anser dig själv vara lösningsorienterad.

Vidare är du pedagogisk, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Eftersom upphandlingsenheten sätter stort värde på att vi lär av och ställer upp för varandra är det viktigt att du är samarbetsorienterad och tycker om att arbeta tillsammans med andra.

Var på PTS ska jag jobba?

Administrativa avdelningen har till uppgift att stödja PTS arbete och utveckling. Avdelningen består av fyra enheter; Upphandling, Ekonomi- och controlling, Fastighet- och dokumentation samt it.

Upphandlingsenheten ansvarar för beredning av inköps- och upphandlingsärenden. Dessutom ger enheten råd inom myndigheten i frågor avseende statsstöd, avtalsfrågor och vissa sekretessfrågor. Enheten hanterar även myndighetens avtalsregister och för talan vid överprövningar av upphandlingar m.m.

Enheten har tre medarbetare och en chef.

Hur är det att jobba på PTS?

Hos oss jobbar du på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård är en del av arbetet och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är ett vikariat om 14 månader med eventuell chans till förlängning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan till jobba@pts.se senast 7 maj 2017. Uppge diarienummer 17-4013 i ämnesraden.

För mer information kontakta enhetschef Anna-Karin Hellsten, 08-678 5822 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 5801.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

 


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb