Riksdagsförvaltningen söker inköpare

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Serviceavdelningen består av fastighetsenheten som förvaltar riksdagens kulturhistoriskt värdefulla fastigheter och ansvarar för drift och underhåll, ombyggnadsprojekt samt inredning och lokalplanering, säkerhetsenheten som ansvarar för övergripande säkerhetsfrågor, enheten intern service som ansvarar för den interna servicen till riksdagens ledamöter, partikanslier och tjänstemän samt enheten riksdagstryck som ansvarar för produktion, försäljning och distribution av riksdagstryck samt interna trycksaker för riksdagen och Riksdagsförvaltningen.

Arbetsuppgifter

Du kommer att genomföra inköp via avrop mot ramavtal för entreprenader, varor och tjänster enligt reglerna för offentlig upphandling till hela serviceavdelningen men i huvudsak till fastighetsenheten. Fastighetsenheten köper främst konsulttjänster inom teknik och arkitektur, byggentreprenader samt tjänster för drift och underhåll. Du kan komma att genomföra förnyad konkurrensutsättning inom ramavtal samt direktupphandling i de fall ramavtal inte finns. Du kommer vidare att hantera och administrera serviceavdelningens avtal samt förväntas bidra till utvecklingen av verksamhetens arbetssätt och rutiner.

Även stöd och samordning med övriga verksamheter ingår liksom att vara behjälplig vid upphandlingar i enlighet med Riksdagsförvaltningens riktlinjer. Du kommer även att vara behjälplig med administrativt stöd inom fastighetsenheten. I ditt arbete kommer du att samverka med personer från förvaltningens olika verksamheter såväl som med externa kontakter.

Kvalifikationer

Som inköpare ska du ha

  • erfarenhet av offentlig upphandling (LOU)
  • gymnasieutbildning som är relevant för anställningen
  • en mycket god administrativ förmåga

Det är meriterande om du har erfarenhet från inköp av entreprenader och konsulttjänster inom byggbranschen samt har praktisk erfarenhet från arbete med olika administrativa it-system.

Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessutom är du analytisk och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du måste vara svensk medborgare eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Anställning

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid

Ansökan

Du söker tjänsten via ”Sök jobbet” länken i denna annons.
Sista ansökningsdag är den 18 december 2016.

Kontaktpersoner

Maria Ellbrant, Sektionschef, 08-786 51 91

Fackliga företrädare

  • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
  • Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
  • Christina Ribbhagen, Saco, 08-786 40 00

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb