Två spännande tjänster inom vår IT-kategori – SKL Kommentus Inköpscentral

Det finns flera bra anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Och vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Jobbar du idag som strategisk inköpare, upphandlare, KAM, kravställare, konsult eller projektledare inom kategori IT-produkter och tjänster? Eller har du arbetat i en IT-verksamhet där du ansvarat för att applicera, förvalta och styra avtalens leverans? Bra, vi söker två nya medarbetare med olika inriktning inom IT-området som vill ta nästa steg i karriären och sin fortsatta utveckling. Var med och utveckla våra IT-avtal och ta chansen att påverka framtiden!

Tjänsterna

För båda tjänsterna ser vi att du ska har minst tre års arbetslivserfarenhet med ansvar för att leda och driva avtalsrelaterade uppgifter inom IT- området. Tjänsterna kommer ha ett nära samarbete med varandra och utveckla kategorin tillsammans. Det är mycket viktigt att du förstår hur marknaden fungerar och parternas olika funktion och behov – så att du kan utveckla de olika ramavtalens tjänst- eller produktsortiment. Viktigt är att du har affären i centrum för att på så sätt bringa bästa nyttan till våra kunder.

Tjänst 1 – Kategoriansvarig IT
Som kategoriansvarig hos oss får du en spännande roll där du ansvarar för att utveckla och förvalta ett antal ramavtal inom IT-området. Du har ett helhetsansvar för din kategori inklusive budget- och lönsamhetsansvar och där fokus är att tillse största verksamhetsnytta hos våra kunder; SKLs medlemmar. Du tar tillsammans med kategorichef fram strategier för ditt kategoriområde. Du är också ansvarig för kontakter med leverantörer och kunder gällande uppföljningar och förhandlingar. Vidare utvecklar du processer och verktyg för effektiv implementering av nya avtal och erbjudanden. I din vardag ansvarar du för pris- och sortimentsstrategi på avtalsnivå, avtalsuppföljning och prognoser, leverantörsstyrning samt andra aktiviteter som hör till kategorin. Vidare utvecklar du processer och verktyg för effektiv implementering av nya avtal och erbjudanden. Du är också ansvarig för kontakter och förhandlingar med nationella och internationella leverantörer inom din kategori och fungerar som rådgivare för de som använder avtalen.

Tjänst 2 – Avtalsansvarig programvaror
Som avtalsansvarig för programvaror som är en subkategori till IT-produkter och tjänster är du ansvarig för avtalens funktionalitet och effekt genom en proaktiv analys, avtalsförvaltning, leverantörsuppföljning och kundsupport. Du har ett huvudansvar för avtalen inom subkategorin men arbetar aktivt inom hela kategorin IT-produkter och tjänster tillsammans med kategoriansvarig. Du sätter strategi för avtalen och ansvarar sedan för att överenskomna aktiviteter genomförs. Som avtalsansvarig fungerar man som direkt rådgivare för de som använder avtalen, dvs SKLs kunder.

 Kvalifikationer

• Relevant eftergymnasial utbildning och inköpsrelaterade kurser
• God förhandlingsvana
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel och Powerpoint
• Meriterande om du har erfarenhet av arbetsledande positioner och uppdrags- eller projektledning

 Profil

För att lyckas i ditt arbete är du kund- och leverantörsorienterad och en god kommunikatör då en stor del av arbetet bygger på att utveckla ramavtalen i samråd med kunder och leverantörer. Du drivs av att göra affärer och gillar att skapa resultat. Vidare är du analytisk med god social kompetens. Du ska gilla förändringar och vilja delta i avdelningens förändringsresa. Gillar du dessutom nytänkande och kreativitet kommer du att trivas bra hos oss.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 22 januari 2017.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus

SKL Kommentus-koncernen består av tre bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. SKL Kommentus AB är moderbolaget och däri ligger också vår mediaverksamhet. Totalt har koncernen ca 100 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är i dag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i tre grupper; projektledning, upphandling samt Stockholms Inköpscentral (STIC), där projektledning och upphandling förser SKL Kommentus Inköpscentral AB med ramavtal. Affärsområdet Ramavtal har börjat använda kategoristyrning som metod för att projektera, upphandla och förvalta sin ramavtalsportfölj. Läs mer om vår verksamhet på vår webbplats www.sklkommentus.se

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.

Kontaktinfo

Mia Friari Söderholm, Kategorichef 08-709 59 82
Daniel Yousefi, HR-ansvarig 08-709 59 93


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb