Smedjebackens kommun söker en upphandlingsansvarig

Arbetsplatsbeskrivning

Smedjebacken är en liten trevlig kommun i södra Dalarna, med ett strategiskt bra läge mitt emellan Västerås och Borlänge. Smedjebacken har en bra kombination av trivsamt småstadsliv och storslagen natur där vi är ändstation för Strömsholms kanal. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning på bred front i vårt samhällsbyggande.

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten är en del av tekniska kontoret och tillhör kommunstyrelsen.

Som upphandlingsansvarig för enheten kommer du att få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete. Upphandlingsteamet består av två personer och ni kommer att arbeta mot alla delar av organisationen inklusive dotterbolagen.

Arbetet innebär att ha en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar du ansvarar för.

Arbetet innefattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag i samarbete med beställare, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Som upphandlingsverktyg använder vi E-avrop.

Då Smedjebacken är en Eko kommun arbetar vi aktivt med frågor kring miljön, samt ekonomisk-, ekologisk- och social hållbar utveckling.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, då du kommer att arbeta både med LOU, LUF samt med kvalitetssäkring av Entreprenad upphandlingar. Vi ser det som en fördel om du också har kunskaper inom AF, AMA, AB04, ABT 06 och ABK 09.

Vi förutsätter att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för området, samt dokumenterade kunskaper inom olika delar av upphandlingsområdet. Meriterande om du är intresserad av upphandlingsjuridik och följer viktiga domslut. Det är viktigt att du kan ta egna beslut och att du är noggrann i ditt arbete.
För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar.

Du är serviceinriktad, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Som person är du även positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Referenser uppges.

Vill du utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Smedjebackens fortsatta upphandlingsarbete är du välkommen med ansökan.

Övrigt

Vi ser helst att ni söker jobbet via ”Sök Jobbet” i denna annons. Vi tar även emot ansökningar via E-post: jobb@smedjebacken.se
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kompetenser

Förhandlingsvana

Arbetslivserfarenhet

Upphandlare: erfarenhet efterfrågas

Om lön

Månadslön Ange löneanspråk i din ansökan.

Om anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

Inger Lodén Upphandlingsansvarig, telefonnummer: 0240-66 01 54

Fackliga kontaktpersoner

Helena Caspersson Vision, telefonnummer: 0240-66 01 77

Företagets adress

Smedjebackens kommun

777 81 SMEDJEBACKEN

Sök jobbet senast 16 december 2016

Ange referens 16/115


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb