Arbetsplatsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef (och enhetschef). Inom verksamhetsområdet bildades den 1 september Enheten för e-handel.

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli ”lätt att göra rätt” för alla stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår breddinförandet av det gemensamma inköpssystemet.

Till Enheten för e-handel söker vi nu en enhetschef.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef för Enheten för e-handel inom verksamhetsområde upphandling ansvarar du för att självständigt leda, utveckla och förvalta enhetens tjänster, rutiner och arbetssätt. Enheten har ett driftsansvar för e-handel i staden. Som enhetschef har du personal- och budgetansvar samt processansvar för e-handelsprocessen. Enheten utgörs idag av 13 medarbetare bestående av en e-handelssamordnare, e-handelssupport, systemadministratörer och projektledare. Tjänsten är nyinrättad och passar dig som vill vara med att utveckla din roll i en ny organisation inom ett område i fokus.

Du rapporterar till verksamhetschefen för verksamhetsområde upphandling.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för anställningen lämplig högskoleutbildning samt några års chefserfarenhet med budget- och personalansvar.

Det är meriterande med utbildning inom inköp och/eller ekonomi. Det är även meriterande om du tidigare haft processansvar samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor inom e-handel. Det är även meriterande att ha arbetet i en politisk styrd organisation samt i en kundintensiv verksamhet.

Vi lägger särskild vikt vid följande kompetenser:
Som person är du trygg och stabil samt har lätt att bygga relationer och skapa nätverk. Som ledare motiverar du, skapar engagemang och delaktighet. Du ser även helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt förstår din roll i det stora sammanhanget. Då enheten är ny ser vi att du har en förmåga att skapa struktur och gemensamma arbetssätt.

Är du intresserad av att arbeta med utveckling inom ett område i fokus?

Varmt välkommen med din ansökan!

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2016-10-16
Referensnummer: A45739

Välkommen att göra en digital ansökan via “Sök Jobbet” i denna annons.

Lön

Löneform: Månadslön

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid: Dagtid

Kontaktpersoner

Liselothe Engelgren, Verksamhetschef Upphandling liselothe.engelgren@stockholm.se
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23 eliana.hjelm@stockholm.se

Fackliga företrädare

Birgitta Naess SACO 08-508 40 623
Luis Lopez Vision 08-508 27 929
Karin Wrannvik Ledarna 076-12 90 750

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.