Telge söker Inköpare

I din roll som inköpare arbetar du med hela inköpsprocessen gentemot våra kunder. På Telge Inköp jobbar i dag 22 personer, alltid med affären i fokus. Tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Inköpare på Telge Inköp AB

Som inköpare av tjänster, varor och entreprenader (inom elnät, VA, fjärrvärme och stadsnät) leder och genomför du självständigt upphandlingar, oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning.

 Du har ett nära samarbete med våra kunder som är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Via ditt kund- och kategoriansvar bistår du dina kunder med råd, stöd och utbildning.

 I vår leveransmodell använder vi oss av kategoristyrning. Det innebär bland annat att du är ansvarig för kategorier med anknytning till elnät, VA, fjärrvärme och stadsnät. Hur kategoristyrning fungerar berättar vi gärna mer om när vi träffar dig.

I dina arbetsuppgifter ingår även:

  • Representera Telge Inköp i olika interna och externa forum.
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vara delaktig i verksamhetens utveckling.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en driven lagspelare, ser möjligheter och triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig, har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat.

Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.

Krav

  • Relevant akademisk examen inom ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst fem års erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentligsektor.
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

  Meriterande

  • Kunskap och erfarenhet av regelverk som styr entreprenader (AB, ABT och ABK).
  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling generellt (LOU och LUF).
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en organisation inom försörjningssektorn. Som tekniker, ingenjör eller liknande.

 Jobba på Telge

Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Inom Telgekoncernen finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Eric Cedergren, gruppchef Entreprenad, 08-550 222 59. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Sofia Berger, HR-specialist, 08-550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når dem båda på 08-550 220 00.

 Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Sista ansökningsdag

Ansök via ”Sök Jobbet” knappen här i annonsen.
Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 22 maj 2017.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center samt bemanning.