Telge söker Inköpsassistent

På Telge Inköp jobbar i dag 23 personer, alltid med affären i fokus. Tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år. Som inköpsassistent får du en spännande och intressant roll där du bland annat ansvarar för direktupphandlingar och förnyat konkurrensförfarande.

Inköpsassistent på Telge Inköp AB

Telge Inköp är ett kommunalt inköpsbolag inom Telgekoncernen. Inom avdelningen Affärsstöd stöttar vi i den dagliga verksamheten i bolaget samt utvecklar och följer upp bolagets affärsverksamhet. Vår enhet består av sju personer.

I Telge Inköps leveransmodell använder vi oss av kategoristyrning. Det innebär bland annat att du arbetar nära våra inköpare och upphandlingsprocessen. Vad kategoristyrning är och hur det fungerar berättar vi gärna mer om när vi träffar dig.

Som inköpsassistent ansvarar du för direktupphandlingar och förnyat konkurrensförfarande i samråd med den kategoriansvarige. Du analyserar och planerar dessa båda arbetsuppgifter självständigt och ser till att de följer våra processer och rutiner, samt att varje upphandling blir den ekonomiskt mest fördelaktiga.

Du arbetar nära våra inköpare under hela inköpsprocessen och stöttar med olika typer av underlag från interna och externa system, samt ansvarar för förvaltning av inköpskategorier. Du deltar i arbetet med bland annat särskilda miljö- och hållbarhetshänsyn i upphandlingarna samt säkerställer viss information i våra system för genomförda upphandlingar, allt enligt våra beslutade processer.
I dina arbetsuppgifter ingår även:

  • Uppföljning och förlängning av avtal.
  • Förhandling med leverantör.
  • Viss internutbildning för kund.
  • Arbete med ständiga förbättringar och aktivt delta i verksamhetens utveckling.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en driven lagspelare, ser möjligheter och triggas av nya utmaningar. Som person är du utåtriktad, prestigelös, engagerad och positiv. Du tycker om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team, och har en god förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, kan hantera många olika uppgifter samtidigt, arbeta strukturerat men samtidigt vara flexibel och ha en hög servicenivå.

Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.

Krav

  • Utbildning från YH-programmet med inriktning inköp, alternativt minst två års arbetslivserfarenhet inom inköp.
  • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Meriterande

  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling (LOU och LUF).

 Jobba på Telge

Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Inom Telgekoncernen finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Ann-Christin Lindberg, gruppchef Affärsstöd, 08-550 223 79. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Sofia Berger, HR-specialist, 08-550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når dem båda på 08-550 220 00.

 Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Sista ansökningsdag

Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 11 juni 2017.

 

Telge Inköp jobbar i dag 23 personer, alltid med affären i fokus. Tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag.

 Telge Inköp ingår i Telgekoncernen som består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center, inköp samt bemanning.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb