Upphandlare på visstid till SRV

SRV återvinning AB är ett tjänsteföretag som erbjuder kundanpassad, konkurrenskraftig och miljöriktig avfallshantering. SRV återvinning ägs av kommunerna Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn och Salem. Företaget har 250 anställda och omsätter 440 Mkr. Verksamheten omfattar insamling och förädling av återvinningsmaterial, bränsle och avfall samt deponering. SRV samlar in och hanterar avfall från 140 000 hushåll i ägarkommunerna. Dessutom har vi 5300 företags- och verksamhetskunder, allt från små och stora företag till bostadsrättföreningar, daghem och organisationer. SRV återvinning tar årligen emot ca 350 000 ton avfall på återvinningsanläggningen vid Gladö Kvarn i Huddinge. SRV driver också åtta återvinningscentraler inom de fem ägarkommunerna. Besök gärna www.srvatervinning.se

Upphandlare till hållbart företag i spännande utveckling

Att arbeta på SRV är inte bara utmanande och roligt – vi bidrar dessutom till en bättre miljö och en bättre framtid.

Vi söker nu en upphandlare till vår inköpsavdelning

Arbetsuppgifter

Som upphandlare på SRV återvinning kommer du att:

Självständigt genomföra upphandlingar i nära samarbete med kravställare ute i verksamheten. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud samt avtalsskrivning.
Genomföra direktupphandlingar och operativt inköpsarbete.
Informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor

Du välkomnas också att delta i enhetens utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare på enheten.

Du förväntas delta aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder.

Som upphandlare hos oss får du en spännande roll där du har möjlighet att vara med och forma struktur och arbetssätt.

Kvalifikationer

Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik, teknik, ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling.

Du har goda kunskaper i Microsoft Office och Tendsign och erfarenhet av att göra inköp (direktupphandlingar och köp från befintliga avtal) för offentlig sektor.

Du har ett affärsmässigt sinnelag och är beslutsam och kvalitetsmedveten. Som person är du självgående, uthållig, strukturerad och noggrann. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är van vid att hantera många kontakter och utrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Till denna tidsbegränsade anställning söker du genom att klicka på “Sök Jobbet” knappen här i annonsen.

Sista ansökningsdag är den 6 mars 2017.

Frågor om tjänsten besvaras av Mervi Kariranta tel 08-52 22 37 07.

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb