Arbetsplatsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden.

Vill du vara med och utveckla stadens strategiska upphandlingsarbete?

Den huvudsakliga försörjningen av varor och tjänster för allt löpande behov tillgodoses genom ramavtal som gäller för stadens alla förvaltningar. Sådana ramavtal är den centrala upphandlingsenheten inom kommunstyrelsen ansvarig för att tillhandahålla. På den centrala upphandlingsenheten arbetar 7 personer (3 upphandlare, 1 upphandlingsjurist, 2 assistenter samt chef). De centrala ramavtalsområdena uppgår till ca 200 och omfattar mer än 1000 leverantörer.
Mölndals stad arbetar sedan flera år tillbaka med elektronisk handel i syfte att minska kostnaderna och förbättra inköpsprocessen vilket gör att kommunens resurser kan användas effektivare. Vi har även ett väl utvecklat upphandlingssamarbete inom Göteborgsregionen.
Upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en viktig roll med att påverka och forma utvecklingen tillsammans med övriga medarbetare på enheten.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som kvalificerad upphandlare innebär att självständigt projektleda upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen innefattande behovsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård. Rollen som kvalificerad upphandlare innebär att du styr och ansvarar för flera upphandlingar av såväl varor som tjänster, parallellt. Vid behov ska du även verka som konsult i de upphandlingarna våra förvaltningar och kommunala bolag genomför.

Vi erbjuder ett arbete i en positiv miljö där du får möjlighet att utveckla din kunskap inom offentlig upphandling. Du får arbeta i en organisation med specialistkunskaper inom många områden som verkar ur ett samhällsperspektiv. Upphandlingsenheten består av kompetenta medarbetare där du dagligen får ett inspirerande utbyte av erfarenheter.

Kvalifikationer

Vi söker Dig som har akademisk examen inom ekonomi, teknik, juridik eller genomförd utbildning till upphandlare från yrkeshögskola. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete/inköpsarbete. Du är en van IT-användare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska arbeta självständigt, kunna samverka med andra, vara lösningsfokuserad och flexibel. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan

Ansök senast: 2016-06-09
Referensnummer: A576841

Välkommen att söka tjänsten via “Sök Jobbet” i denna annons.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktperson

Christian Larsson Upphandlingschef 031-315 12 71, 0723-85 19 98

Fackliga företrädare

Åsa Kramér SACO 031-315 10 00 asa.kramer@molndal.se

Jenny Hellsten Vision 031-315 12 64 jenny.hellsten@molndal.se

Övrigt

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.