Upphandlare till Stockholms stad

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Arbetsplatsbeskrivning

Verksamhetsområdet Upphandling genomför koncerngemensam upphandling, avtalsförvaltning, anslutning till e-handel samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Verksamhetsområdet Upphandling växer och vi söker nu ytterligare 1-2 upphandlare.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader. En viktig del i ditt arbete är även avtalsförvaltning.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet omfattar uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning mot teknik, juridik, ekonomi eller relevant erfarenhet som kan bedömas som likvärdig.

Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk. Du har dokumenterad erfarenhet av att som projektledare leda både mindre och större projekt. Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalsförvaltning.

Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du vill utvecklas som person och vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet.

Är du dessutom intresserad av vara del av en större arbetsgrupp som månar om erfarenhetsutbyte så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Intervjuer kommer ske löpande.

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningsform : Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Stockholm
Referensnummer:  2017/3826
Kontakt: Liselothe Engelgren, Verksamhetschef Upphandling , liselothe.engelgren@stockholm.se, Anna Nordahl, HR-konsult, 08-508 117 34
Facklig företrädare: Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb