Skip to content
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
Upphandling24
  • Nyheter
    • Debatt
    • Expertsvar
    • LOU
    • Nya LOU
    • Förvaltningsrätten
    • Direktupphandling
    • Överprövning
    • Ramavtal
    • Juridisk krönika
    • Rättsfallsanalys
  • Karriär
    • Lönestatistik
    • Lediga jobb
    • Platsannonsera
    • Student
    • Utbildningar
  • Konferens
  • Utbildning
  • Nätverk
    • Upphandlare
    • Avtalsuppföljning
    • Entreprenadupphandlare
    • IT-upphandlare
  • Kompendier
  • Om oss
    • Om oss
    • Kontakta oss
    • Nyhetsbrev
  • Annonsera
    • Platsannonsera
    • Annonsera

SVERIGETURNÉN | GÄVLE – INSTÄLLD

Sverigeturnén laddar om – Vi ses väl 2022? Vi bjuder på en spännande eftermiddag med ett nytt fräscht program och många intressanta diskussioner. Så ta med dig dina kollegor så ses vi hos dig!

Vi är laddade inför årets Sverigeturné – hoppas att du också är det!

Under 2022 åker vi land och rike runt för att komma till dig och på plats hålla intressanta föreläsningar och spännande rundabordssamtal kring aktuella ämnen i offentlig upphandling. Kom och bli inspirerad, få ny kunskap, dela erfarenheter och inte minst nätverka!


PRAKTISK INFORMATION

Datum: 24 oktober 2022 INSTÄLLD
Tid: Kl. 13.00-17.00 (registreringen öppnar kl. 12.30)
Plats: Scandic CH Gävle
Sittning i öar med 6 personer vid varje bord.

Pris: 995 kr
I priset ingår välkomstkaffe, stor eftermiddagsfika och dokumentation.

Frågor? Kontakta oss på bokning@upphandling24.se


PROGRAM

12.30 Registreringen öppnar

13.00 Välkomna!

Att göra rätt med immaterialrätt
Upphandlingar som innehåller immateriella tillgångar med upphovsrätt, patenträtt, mönsterskydd och varumärkesrätt är komplicerade. Den som skapar dataprogram, kartor, webbsidor eller bilder äger de immateriella rättigheterna om inget annat avtalats. Upphandlaren behöver ha klart för sig hur det som upphandlas ska användas och formulera avtalet så att problem undviks för skaparen av produkten och användaren.
Ellen Hausel Heldahl, jurist och upphandlingsexpert, Svenskt Näringsliv

Ca 15 min dialog runt borden.

Vad betyder förstärkta hållbarhetskrav?
Kraven på miljöhänsyn vid offentlig upphandling föreslås av regeringen att gå från ’bör’ till ’ska’. Samtidigt skärps också miljökraven på transport- och fordonsupphandlingar. Vad innebär det för upphandlare och leverantörer om förslagen antas? Hur ska kraven hanteras i upphandlingar och avtalsvillkor? Vilka blir följderna?
Kaisa Adlercreutz och Sara Fogelberg, advokater, Front Advokater

Ca 15 min dialog runt borden.

Rimliga krav och görbara villkor
En del kravställningar och avtalsvillkor kan vara svåra att förstå ur ett leverantörsperspektiv och ibland rätt omöjliga att uppfylla. Mats Johansson beskriver hur Securitas ser på några vanliga krav och villkor och vad som kan behövas för att skapa ömsesidig förståelse på vägen mot en lyckad upphandling.
Mats Johansson, key account manager, Securitas

Ca 15 min dialog runt borden.

15.10 Kaffe med fikabuffé

15.40
Strategiska aspekter inom upphandling av välfärdsteknik.
Hur hanterar vi välfärdsutmaningarna genom upphandling? Adda AffärsConcept berättar om sitt arbete med strategiskt stöd för att försörja kommuner med välfärdsteknik och digitala lösningar. De presenterar olika strategiska överväganden och hur du kan använda funktionsorienterade krav när du upphandlar välfärdsteknik.
Gustav Blomberg, verksamhetsområdeschef IT och digitalisering, Adda AffärsConcept

Ca 15 min dialog runt borden.

Få full koll på era inköp
Med avtalsuppföljning och inköpsanalys kan vi säkerställa goda leverantörsrelationer, underlätta intern styrning av inköpsmönster och säkerställa bra offentliga affärer.
Sofia Elmeholt, konsultchef, e-Avrop

Ca 15 min dialog runt borden.

17.00 Dagen avslutas


TALARE

Ellen Hausel Heldahl
Kaisa Adlercreutz
Sara Fogelberg
Mats Johansson
Sofia Elmeholt
Gustav Blomberg

SAMARBETSPARTNER


Vill du bli turnépartner till Sverigeturnén 2023? Hör av dig till oss så berättar vi mer om möjligheterna.
Kontakta Anna Olsson, ansvarig samarbeten, på mobil: 0733-03 89 86 eller mejl: anna@upphandling24.se

KONTAKTA OSS

Frågor om din bokning?
Har du frågor om din anmälan eller deltagande kan du kontakta oss på bokning@upphandling24.se

Maria Agrén
Chef event och utbildning
Telefon: 0760 49 65 00
E-post: maria@upphandling24.se

Anna Olsson
Säljare/samarbeten
Telefon: 0733 03 89 86
E-post: anna@upphandling24.se

Bo Nordlin
Programansvarig
Telefon: 0736 589 489
E-post: bosse@upphandling24.se

Om Upphandling24

Upphandling24 ges ut av PMP Public Media Partner AB. Ansvarig utgivare: Helle Kierkegaard

Kontaktuppgifter

Postadress: Upphandling24, c/o Garamond, Mariebergsgatan 15, 112 19 Stockholm
Besöksadress: Tegnérgatan 39,  Stockholm

Länkar

Personuppgiftspolicy »
Prenumerera på nyhetsbrev »
Annonsera »