Åklagarmyndigheten söker upphandlare

ÅM2018-2002

Nu söker vi en upphandlare till huvudkontoret i Stockholm. Arbetar du som upphandlare inom den offentliga sektorn eller har erfarenhet av det sedan tidigare och vill prova på en liknande tjänst i en annan organisation? Detta föräldravikariat är en utmärkt möjlighet att träffa nya arbetskamrater samt berika din yrkeserfarenhet.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

  • Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • Förvalta och följa upp ingångna avtal
  • Delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar
  • Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor

Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
  • Flerårig erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare inom offentlig sektor
  • Intresse av arbete med upphandling och inköp
  • God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är ett vikariat till och med januari 2020.

Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsplats
Stockholm

Varaktighet
Vikariat

Anställningsform
Heltid

Sista ansökningsdatum
2019-01-05

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontakter
Irina Svensson, upphandlingschef
Tel: 010-562 62 02

Micaela Sundbom, personalhandläggare
Tel: 010-562 50 07

Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S
Tel: 010-562 50 36

Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
Tel: 010-562 54 37

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste?
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Sista ansökningsdatum
2019-01-05

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb