Avtalsförvaltare till Stockholms stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Avtalsenheten

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Avtalsenheten
Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.

Avtalsenheten är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och enheten för e-handel. På avtalsenheten är vi idag 11 kollegor som arbetar som avtalsförvaltare, inköpare, assistenter m fl. Hos oss finns också beställningscentralen för persontransporter.

Eftersom en av våra kollegor går vidare till nya utmaningar inom staden, söker vi nu dig som vill bli vår nya avtalsförvaltare. Du kommer framförallt att arbeta inom följande avtalsområden: förbrukningsvaror såsom exempelvis kontorsmaterial, storköksutrustning, hushållsprodukter, sjukvårdsprodukter etc.

Dina arbetsuppgifter
I samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens centrala avtal/ramavtal rörande framförallt förbrukningsvaror. Även andra avtalsområden kan bli aktuella. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:

• stödjer stadens beställare i frågor rörande avtal och avrop
• hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar i stadens e-handelssystem
• deltar i upphandlingsarbete kopplat till aktuellt avtalsområde
• följer upp och sammanställer statistik avseende Stadens inköp
• även sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter kan förekomma
• har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter samt driver de frågor och ärenden som eventuellt uppstår inom aktuella områden

Din kompetens och erfarenhet
Du har erfarenhet av arbete inom inköp, upphandling och/eller avtalsförvaltning. Du har även:

• relevant eftergymnasial utbildning
• är van användare av IT-verktyg, framför allt goda kunskaper i Office-paketet
• det är meriterande om du har erfarenhet av likvärdiga uppgifter och områden.
• det är meriterande om du har erfarenhet av LOU och arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.

Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete?

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: Heltid
Ort: Johanneshov
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2019/1884
Sista ansökningsdag 2019-04-22

Kontakt
Mattias Wiberg, 08-508 118 95
Eliana Hjelm, 08-508 117 23

Facklig företrädare
Luis Lopez, Vision , 08-508 279 29
Anna-Maja Hellberg, SACO, 08-508 406 24


Referensnummer
2019/1884

Sista ansökningsdag
2019-04-22