Båstads kommun söker Upphandlare

Arbetsplatsbeskrivning

Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Arbetsbeskrivning

Båstads kommun söker nu dig som är innovativ och gillar att driva upphandlingsprocesser! Upphandlingsverksamheten är idag placerad i staben som är en avdelning som stöttar kommunens verksamhetsområden utifrån ett kommunövergripande perspektiv.

I rollen som upphandlare kommer du att få vara med och forma och påverka verksamhetens utveckling då kommunen just nu är inne i en spännande fas där upphandling och inköp är högt prioriterat. Du är specialist inom ditt område och agerar gärna bollplank då du har en förmåga att se helheten och konsekvenserna av ditt och andras arbete.

Arbetet består av att genomföra och driva upphandlingar- och inköpsprojekt, enklare controller-uppgifter, avtalsadministration, ge stöd och råd vid upphandlings och avropsfrågor samt medverka och stötta verksamheterna vid avtalsuppföljning.

Du kommer även att bevaka upphandlingsområdet genom externa och interna möten och nätverk och vidareförmedla informationen till det egna kontoret och övriga kommunen.

Rollen som upphandlare innebär även ett nära samarbete med e-handelsansvarig och ekonomiavdelningen.

Kvalifikationer

Vi ser att du har minst ett års eftergymnasial utbildning inom lämpligt område, tex juridik, ekonomi eller annan relevant utbildning. Du bör även ha goda kunskaper om LOU och minst ett års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete.

För att trivas i rollen som upphandlare bör du tycka om att arbeta strukturerat men också vara öppen för nya utmaningar och lösningar. Självständig, drivande och initiativrik är viktiga egenskaper liksom förmågan att sätta sig in i olika verksamheters behov. Vi ser gärna att du dessutom har intresse för och erfarenhet av upphandlingar där man tagit hänsyn till sociala aspekter samt miljö.

Då Båstads kommun använder sig av elektronisk upphandling, e-handel och internkontroll är det meriterande att ha erfarenhet av detta. I dagsläget används system som Tendsign, Proceedo och Inyett . Under våren finns planer på ett inköpsanalyssystem som du delvis kommer att ansvara för och det är därför meriterande att även ha erfarenhet av detta.

Övrigt

Kommunala avtal gäller.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Följ din framtida kollega på Instagram! www.instagram.com/bastadskommun

Välkommen med Din ansökan.


  Anställningens omfattning Anställningsform Tillsvidareanställning Omfattning Heltid 100 % Tillträde 2018-01-01 Ansök senast 2017-11-15 Referensnummer 146/17 Kontaktperson Brita Jervidalo Jenson Stabchef 0431-776 16 Facklig företrädare Fackliga företrädare kan nås via växeln, 0431-770 00

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb