Brinner du för produktupphandlingar och stora varukorgar?

Vi söker dig som tycker att produktupphandlingar är de roligaste upphandlingarna. Ser du nyfiket på hur du kan bygga en stor varukorg, jobba med förbrukningsartiklar och möbler som kommer hela Sverige till nytta? Har du också tankar om och motivationen till att utveckla denna typ av upphandlingar är du den vi söker!

Hos oss får du möjligheten att utvecklas ytterligare i en organisation där upphandlingsfrågor är kärnverksamheten. Tillsammans med de vassaste medarbetarna gör vi skillnad!

Tjänsten
Som upphandlare hos oss kommer du att leda, driva och genomföra upphandlingar på nationell nivå, från förstudie till avtalstecknande. Vidare har du ett nära samarbete med dina kollegor på upphandlingsavdelningen, våra kategori- och avtalsansvariga, kollegorna som arbetar med kundstöd och kundsupport samt vår juridiska avdelning. Du kommer att ha kategorin förbrukning, administration och kontor som din huvudkategori där du deltar i kategoriteamet och är den som stödjer andra i upphandlingar inom kategorin. Du kommer även leda upphandlingsteamet i dina egna projekt samt vid behov delta i upphandlingsprojekt inom andra kategorier.

Vi arbetar mycket med våra relationer både till kund och marknad genom bl.a. hearings och workshops varför du ska trivas i en roll med många kontakter både internt och externt. I tjänsten finns det möjlighet att representera Kommentus i externa sammanhang, exempelvis kundmöten, föreläsningar eller andra typer av event. Vi ser också att det är viktigt att du har förståelse för offentlig upphandling och därmed kan skapa bra förutsättningar för goda affärer.

Placeringsort för denna tjänst kan vara i Göteborg eller Malmö .

Kvalifikationer
• Minst tre års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• Relevant eftergymnasial utbildning
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter
• Erfarenhet av stora produktupphandlingar
• Erfarenhet av projektledning är meriterande

Profil
För att lyckas hos oss ser vi att du har ett stort engagemang och är nyfiken. Du vill utvecklas och lära dig nytt men även dela med dig av dina kunskaper till andra. Vidare har du förmågan att driva stora projekt framåt och enligt tidsplan samt se den goda affären. Vi tror att du är en lagspelare som bidrar till en positiv laganda och som tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 6 maj 2018.  

Besök oss gärna på SOI i Jönköping 16-18/4, så får du träffa oss – dina nya kollegor!

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Media, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Totalt har koncernen har ca 130 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är i dag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i fem grupper; kategoristyrning, upphandling, hållbarhet, inköpsservice samt Stockholms Inköpscentral (STIC), där kategoristyrning och upphandling förser SKL Kommentus Inköpscentral AB med ramavtal. Läs mer om vår verksamhet på www.sklkommentus.se

Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats.


Sista ansökningsdag
2018-05-06

Kontaktinfo
Martina Weische
Tf Upphandlingschef
040 -661 62 11

Daniel Yousefi
HR-ansvarig
08- 709 59 93