Enköpings kommun söker utvecklingsansvarig upphandlare

Om arbetsplatsen

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fastighetsavdelningen, park- och gatuavdelningen, plan- och exploateringsavdelningen, måltidsservice, vatten- och avloppsavdelningen, städservice, ekonomi och administration, verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ca 280 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har både friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en kamratlig stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.

Arbetsuppgifter

Är du en driven person som vill kombinera dina kunskaper inom upphandling och inköp med verksamhetsutveckling? Vi söker nu en utvecklingsansvarig upphandlare till vår upphandlingsfunktion inom samhällsbyggnadsförvaltningen. Rollen innebär att leda utvecklingen av inköpsprocessen med fokus på avtalshanteringen. Det sker i nära samarbete med funktionens erfarna upphandlare, verksamheterna och kommunens centrala inköpsfunktion. Du kommer fungera som processägare, vilket innebär ansvar för att säkerställa att förvaltningens inköpsprocess utförs med hög kvalité på ett kostnadseffektivt sätt. I detta ligger bland annat att tillse att kommunens och förvaltningens strategiska mål återspeglas i upphandlingsunderlagen och att en effektiv avtalshantering sker i verksamheterna.

I denna roll kommer du även att arbeta med upphandlingar, där du självständigt och affärsmässigt planerar och genomför dessa tillsammans med beställande verksamheter, från förfrågningsunderlag till avtalsskrivning. Upphandlingarna avser ramavtals- och objektsupphandlingar av skiftande slag, inom entreprenad och varor och tjänster för förvaltningens olika delar som vid sidan av fastighet, park och gata och VA även inkluderar städservice, måltidsservice och färdtjänst.

Vi har inom kommunen också ett väl utvecklat upphandlingssamarbete med våra sex kringkommuner, samt inom nätverket 4M (Fyra Mälarstäder: Strängnäs, Eskilstuna, Västerås och Enköping).

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleexamen inom inköp/upphandling, ekonomi, eller juridik, eller annan utbildning som vi bedömer vara lämplig. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet utifrån vår bedömning.

För att lyckas i denna tjänst behöver du även ha erfarenhet av att arbeta med strukturerat förbättringsarbete. Samtidig behöver du ha erfarenhet av upphandling, inköp och/eller avtalscontrolling. Det är meriterande om du är väl bekant med Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) och har erfarenhet av arbete med entreprenadupphandlingar.

För oss är det viktigt med rätt person och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att leda förändring och uppmuntra andra att utveckla sina arbetsprocesser faller sig naturligt för dig. Du är i detta självgående och ansvarstagande, strukturerar själv ditt arbete och driver dina uppdrag. Samtidigt arbetar du bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och förstår komplicerade språkliga underlag och kan producera egna dokument av hög kvalitet.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-03-17
Referensnummer: C25300

Ansök enligt nedan:

Övrigt

Varmt välkommen med din ansökan!

Du kan välja att skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan eller via e-post.

Har du frågor om systemet där du ansöker digitalt, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Generell information

Arbetsplats: Uppsala län
Kommun: Enköping
Yrkeskategori: Upphandlare
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1

Kontaktperson

Magnus Lindberg
Chef ekonomi och administration
0171-627193


Sista ansökningsdag
2019-03-17

Referensnummer
C25300