Entreprenadupphandlare till Swedavia Inköp

Swedavia äger, driver och utvecklar tio flygplatser i Sverige. Vi är cirka 2 400 medarbetare som arbetar för att skapa den tillgänglighet som behövs för resande, affärer och möten. Vi är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

Som en följd av Swedavias starka passagerarutveckling, framtida infrastruktursatsningar och en förstärkning av Swedavia Inköpsroll i verksamheten söker vi nu ytterligare en medarbetare till vårt engagerade och nytänkande team. Vi söker en entreprenadupphandlare med fokus på bygg och entreprenad men även teknisk utrustning och tekniska tjänster.

Dina arbetsuppgifter
Som entreprenadupphandlare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp vid en eller flera av Swedavias flygplatser i ett av våra utvecklingsprogram eller enstaka projekt. Du är involverad redan tidigt i projektet och är ansvarig för att driva upphandlingar av olika slag under hela projektets genomförande.

I arbetet ingår att självständigt och på affärsmässigt sätt driva hela inköpsprocessen. Det innebär att du blir en nyckelperson som kombinerar olika inköp/avtal på bästa sätt och driver Swedavias gemensamma inköpsmål och strategier. En naturlig del av ditt arbete kommer att vara uppföljning och rapportering av utfall samt nyckeltal till inköpsledningen och projektledningen.

Din profil
Vi vill att du har några års inköpserfarenhet, är duktig på att skriva avtal och har god förhandlingskompetens. Vi ser att du självständigt har genomfört entreprenadupphandlingar samt har juridisk kunskap inom entreprenadjuridik och har god kännedom inom AF, AMA, AB 04, ABT 06 samt ABK 09. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling LUF eller LOU och att du har grundläggande byggteknisk kunskap. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är drivande och tar dig an uppsatta mål med entusiasm. Genom god planering har du förmåga att arbeta produktivt och är mån om att leverera resultat med hög kvalitet.

För att lyckas är det viktigt att du har förmåga att skapa kontakter och marknadsföra inköpsverksamheten såväl internt som externt. Du är strukturerad och skicklig på att göra affärer samt hitta tekniskt och affärsmässigt fördelaktiga lösningar på kort och lång sikt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där ingen dag är den andra lik, där du och dina insatser kommer att uppskattas och värderas.På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Stockholm-Arlanda alternativt. Göteborg-Landvetter. För mer information kontakta Peder Krogh, Chef Projektinköp, på telefon 010-109 05 09. Dock begränsad tillgänglighet till och med 19 augusti på grund av semester.

Välkommen med din ansökan senast 20 augusti 2018.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb