Ref.nr:108/2018
Tjänsten: Tillsvidareanställning, 100 %.
Sista ansökningsdag: 2018-08-23
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Upphandling och service är en av fyra avdelningar inom Kommunledningsförvaltningen. Avdelningen är kommunens och de kommunala förbundens expertorgan i upphandlingsprocessen, med uppgift att planera och genomföra samt stödja verksamheterna i upphandlingsfrågor.
Vi erbjuder ett stimulerade och meningsfullt arbete med utmanande arbetsuppgifter där du får en central roll i kommunens och förbundens utveckling av det framtida upphandlingsarbetet. Du ges möjlighet att arbeta i en inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du självständigt driver arbetet med att planera och genomföra upphandlingsprojekt i samverkan med verksamheten. Arbetet omfattar hela processen från förfrågningsunderlag till avtalsförvaltning. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt att aktivt medverka i att utveckla kommunens upphandlingsarbete. Som upphandlare kommer du att arbeta brett med alla typer av avtalsområden.
I rollen ingår också att vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor. Arbetet innebär många kontakter med leverantörer, beställare och politiker.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område som till exempel juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga för tjänsten. Du har kunskap om Lagen om offentlig upphandling samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
Du är analytisk, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande och engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt. Samarbete är viktigt inom vår förvaltning och därför ser vi teamkänsla som en betydelsefull egenskap.
Serviceanda och integriteten är viktiga egenskaper i såväl externa som interna kontakter.
Arbetet innebär kontakter såväl internt som externt, vilket kräver ett positivt och handlingsinriktat förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Inom Fagersta kommun arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån vår värdegrund STAR; Samarbete, Trygghet, Ansvar och Respekt.
Övrigt
I Fagersta har vi rökfri arbetstid. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Upphandlingschef, Mikael Eriksson, 0223- 441 28
Fackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt, 0223 -442 58
Välkommen med din ansökan med meritförteckning!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons