Familjebostäder söker en Strategisk inköpare – var med och bygg Stockholm

Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder.

Välkommen att bli en av oss!

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en framåt och ambitiös Strategisk inköpare som vill vara med och driva inköpsarbetet framåt. Som Strategisk inköpare på Familjebostäder arbetar du brett med hela inköpsprocessen från ax till limpa. Du arbetar kategoribaserat och ansvarar för att utforma inköpsstrategier, genomföra upphandlingar och analysera inköpsmönster och siffror. Du kommer självständigt ansvara för tilldelade avtal och se till att följa upp och förvalta dessa. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget och leverantörsmarknaden inom respektive kategori samt att driva/delta i projekt inom inköpsområdet. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring.

Tjänsten som Strategisk inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av åtta personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomie eller inom inköp och upphandling, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av att arbeta med inköp och/eller upphandling i minst 3 år samt har goda kunskaper kring LOU/LUF. Vi ser även att du har goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningen samt projektledning. Vidare ser vi att du har du väldigt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt i Officepaketet. Vi finner det även meriterande om du har erfarenhet inom fastighetsrelaterade upphandlingar och är van att tillämpa ABT06, AB04, ABFF 15 och ABK 09.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.

Du erbjuds

Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Låter det intressant? Ansök redan idag!

I denna rekrytering samarbetar Familjebostäder med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan via ”Sök jobbet” i denna annons eller på www.experis.se. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08-452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag
Snarast