Gnesta kommun söker Upphandlare

Om arbetsplatsen
Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen med en drygt halvtimme med tåg från Stockholms centralstation och med goda kommunikationer till Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta växer mer än någonsin, kommunen har drygt 11 000 invånare och 900 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet.

Ekonomienheten är just nu inne i spännande utvecklingsfas där ett nytt affärssystem implementeras. Det nya systemet beräknas vara i drift vid årsskiftet. E-handel är en av bitarna i det nya affärssystemet, och i och med det kommer upphandlingsfunktionen att vara inblandade i flera förändringsbitar internt när det gäller inköp och avrop från befintliga ramavtal.

Upphandlingsfunktionens vision är att med det nya affärssystemet på plats kunna skapa en inköpsorganisation i de olika förvaltningarna, utbilda utvalda personer som sedan ska vara upphandlingsfunktionens första kontaktpersoner inför kommande upphandlingar.

Du är varmt välkommen att bli en av oss!

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Gnesta kommun kommer du att i nära samarbete med kommunens upphandlingsstrateg bland annat:
• bistå förvaltningarna i deras praktiska upphandlingsverksamhet genom att delta i planeringen av upphandlingar och i upprättandet av förfrågningsunderlag, annonsera upphandlingar samt delta i anbudsutvärderingar och avtalsuppföljningar
• ha kontinuerlig kontakt och dialog med verksamheternas beställare och inköpare, kommunens leverantörer och övriga intressenter
• ha ett övergripande ansvar för kommunens avtalsdatabas samt svara på beställarnas frågor om den

Om du tycker att arbetet låter intressant och du vill bli en av oss, så erbjuder vi stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsglädje och humor är viktiga ingredienser i vår arbetsvardag och de bidrar till att vi tillsammans utvecklar verksamheten för att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare.

Kvalifikationer
För att du ska trivas i rollen som upphandlare hos oss, tror vi att det är nödvändigt att du
• har god kunskap om, och erfarenhet av, tillämpning av upphandlingslagstiftningen genom erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete – företrädesvis ifrån kommunal verksamhet
• har god kunskap om och erfarenhet av elektroniska upphandlingsverktyg
• tycker om att arbeta tillsammans med andra och på ett pedagogiskt sätt kan förklara upphandlingsrelaterade frågor
• är analytisk och strukturerad, självgående, ansvarstagande och noggrann

Vi kommer att lägga stor vikt vid din förmåga att, inom ramen för lagstiftningen och våra interna riktlinjer, verka sammanhållande för att bistå och motivera verksamheternas beställare och inköpare att arbeta mot samma mål.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan
Ansök senast: 2018-08-19
Referensnummer: A793869

Gör en digital ansökan via ” Sök Jobbet” knappen här nedan.

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Kontaktpersoner
Susanne M Gustafsson
Ekonomichef
0158-275 225
susanne.m.gustafsson@gnesta.se

Christian Blume
Upphandlingsstrateg
0158-275 106
christian.blume@gnesta.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb