Infront IT-Partner söker upphandlingsansvarig (Bid Manager)

Infront IT-Partner är en helhetsleverantör av IT-produkter och tjänster inom IT-infrastruktur till företagsmarknaden. Vi tillför ett värde till våra kunder genom personliga relationer, brinnande engagemang och spetskompetens inom de områden vi verkar.

Vi fortsätter vår tillväxtresa som en av branschens snabbast växande IT-återförsäljare och söker nu dig som liksom oss är övertygad om att en personlig relation inte går att kopiera eller ersätta. Med 96% kundnöjdhet i vår senaste kundundersökning är vi otroligt stolta och vill nu expandera med fler resurser till vår försäljningsavdelning. Vi tror att just DU gör skillnaden!

Beskrivning av tjänsten

Som Upphandlingsansvarig på Infront ansvarar du för företagets anbudsprocess och hanteringen av större upphandlingar inom den privata och offentliga sektorn. Du kommer att arbeta strategiskt för att utveckla och förbättra Infronts förmåga att svara korrekt på anbud. I ansvaret ingår även att säkerställa att eventuella överprövningsprocesser följs upp och efterlevs samt att samla in data efter genomförda upphandlingar för att öka vår kunskap om marknaden.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  • Bevaka nya och pågående upphandlingar samt analysera förfrågningsunderlag
  • I samråd med Försäljningschef och Affärsområdeschefer besluta om upphandling ska besvaras
  • Samordna och koordinera hela processen för Infronts anbudssvar och agera projektledare
  • Kvalitetssäkra anbud och avtal innan de lämnas till kund samt att ansvara för att uppföljning sker i god tid innan avtal löper ut
  • Bygga en databank där alla anbudssvar sparas och relevanta dokument som krävs i anbudssvaren finns samlade
  • Genomföra analys och utvärdering av inskickade anbud när tilldelningsbeslut inkommit
  • Förvalta offentliga och privata ramavtal och vara kontaktperson gentemot upphandlande myndighet, organisation och företag
  • Agera stöd i juridiska frågor som rör upphandlingar, exempelvis frågor inom LOU

Vem är du?

Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller motsvarande högskolekompetens med inriktning på ekonomi, logistik eller juridik. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av upphandlingsuppgifter inom offentlig förvaltning eller annan relevant erfarenhet inom offentlig upphandling.

För att trivas i rollen som Upphandlingsansvarig hos oss ska du ha:

  • erfarenhet av projektarbete och eller projektledning
  • goda kunskaper i LOU
  • goda kunskaper i Excel och Word
  • vara organisatorisk och van att arbeta på ett strukturerat sätt

Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder en dynamisk och kul arbetsplats där det för rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi har ett stort kundfokus och i allt vi gör utgår vi från våra kärnvärden; Engagemang, Glädje, Ansvar och Ambition.

Övrig information

Tillträde: Enligt ö.k
Lön: Fast månadslön
Arbetstid: Heltid, måndag till fredag kl 8-17
Placeringsort: Hammarby Sjöstad, Stockholm


Kontaktperson

Patrik Sandin, Försäljningschef
Tel: +46841069042
E-post: patrik.sandin@infrontitpartner.se

Sök tjänsten idag via ”Sök jobbet” i denna annons. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.