Inköpare – påverka i en strategisk och rådgivande roll

 

Upphandlingssektionen, Juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen

Har du goda kunskaper om LOU? Är du pedagogisk och vill utvecklas i en rådgivande roll? Som vår nya medarbetare kan vi erbjuda dig en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med andra strategiska inköpare där ni tillsammans kommer att sträva efter att varor och tjänster inhandlas korrekt inom Regeringskansliet.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna innebär att stödja Regeringskansliets medarbetare att, utifrån deras behov och kvalitetskrav, upphandla varor/tjänster affärsmässigt, effektivt och i enlighet med gällande rätt. Detta gör du genom att ge råd och stöd till Regeringskansliet medarbetare i upphandlingsfrågor och svara på frågor som rör avtalsförvaltning. Du kommer att genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling, projektleda och genomföra offentliga upphandlingar med tillämpning av LOU samt bidra inom sektionens utvecklingsarbete.

Juridik- och affärsenheten är en enhet inom Regeringskansliets förvaltningsavdelning där upphandlingssektionen är en av två sektioner. Upphandlingssektionen har ett övergripande ansvar för Regeringskansliets ramavtalsupphandlingar, strategiska inköpsarbete, rådgivning inom inköp,  samt för att utföra och stödja en god avtalsförvaltning. Upphandlingssektionen består för närvarande av elva medarbetare.

Läs mer om Förvaltningsavdelningen på www.regeringen.se

Din bakgrund och kompetens
Vi tror att du har inköpsutbildning från yrkeshögskola, akademisk examen inom t. ex. juridik eller ekonomi alternativt har kunskaper inom inköp och upphandling förvärvat på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av att projektleda och genomföra upphandlingar enligt LOU. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete med kategoristyrning eller liknande som metod.

Dina egenskaper
Du trivs med att samarbeta med andra och har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du jobbar strukturerat, förstår komplicerad text och är en driven skribent när du själv producerar skriftliga underlag. Det känns naturligt för dig att ha fokus på hur inköp och upphandling kan bidra till verksamhetens mål.

Övrigt
Vi söker en strategisk inköpare till sektionen för tidsbegränsad anställning till och med 2019-09-08. Tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionsschefen Pia Hedström på telefon 08-405 40 29. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Magnus Karlsson på telefon 08-405 85 63. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén, Saco, Erik Wilhelmsson, Seko och ST. Samtliga nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 maj 2018.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb