Vi söker en inköpare med erfarenhet av upphandling till enheten Sjukhusgemensam service som är en del av sjukhusets verksamhetsstöd.
S:t Eriks Ögonsjukhus flyttar till nya lokaler i Hagastaden år 2020 där du kommer ha en viktig roll som ansvarig för inköp- och upphandlingsverksamheten tillsammans med medicinskteknisk ansvarig och berörda chefer.
Arbetsuppgifter
I uppdraget som inköpare ska du kvalitetssäkra och utveckla processerna inköp och upphandling. Du ska stödja chefer i inköps- och upphandlingsfrågor vilket till exempel innebär att göra avrop från ramavtal, genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Självklart utför du arbetet i enlighet med LOU, Lagen om offentlig upphandling, och gällande policys och riktlinjer. I tjänsten ingår även att vara ersättare för registratorsfunktionen.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta både med inköp och upphandling.
Personliga egenskaper
Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är trygg i din roll och du har en förmåga att kunna arbeta självständigt. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på sex månader kan bli aktuell.
För S:t Erik är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
https://www.sll.se/