Är du en problemlösare som vill vara med i vårt team för att bygga och utveckla bostäder, skolor och andra samhällsviktiga byggnader? Söker du ett omväxlande jobb i en spännande organisation? Då kan tjänsten som inköpsansvarig vara något för dig!
Placering: Ängelholm
Bransch: Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 1
Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som äger och förvaltar över 3 000 lägenheter. Ängelholmshems helägda dotterbolag Ängelholmslokaler äger och förvaltar 230 000 m2 offentliga lokaler åt Ängelholms kommun. Vi är idag 85 medarbetare som arbetar efter våra värdeord öppenhet, omtanke och handlingskraft.
Vi utökar nu vårt team med en inköpsansvarig för Ängelholmshem och Ängelholmslokaler.
Som inköpsansvarig får du ett helhetsansvar för inköpsprocessen, en ny spännande och viktig roll inom bolaget. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Ängelholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Bygga upp och utveckla den nyinrättade tjänsten som inköpsansvarig
• Utveckla och optimera rutiner och policys för inköp
• Ansvara för hela inköpsprocessen (med hjälp av sakkunniga), i huvudsak ramavtals- och entreprenadupphandlingar
• Tolka och följa upp ingångna avtal
• Ge råd och stöd till organisationen inom ditt kunskapsområde
Om dig
Du har en relevant utbildning inom inköp. För att lyckas i rollen har du några års dokumenterad och gedigen erfarenhet av inköp och avtalsfrågor. Du har bra kunskaper inom LOU samt grundkunskaper i entreprenadjuridik. Du har tidigare arbetat med dokumenten AF/ AF-AMA, AFF, ABT 06, AB 04 och ABK 09. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande men inget krav. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du engagerad, noggrann och affärsmässig och har förmågan att se förbättringar inom ditt arbetsområde. Du tänker strategiskt och ser sakers långsiktiga betydelse och kan snabbt bedöma potential, risker och konsekvenser. Vi ser att du är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta både självständigt men också i team eftersom arbetet innebär många kontaktytor och mycket samarbete med andra. Du har en positiv attityd och gillar att ta egna initiativ och att hela tiden utveckla dig själv och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.
Kontakt och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Ängelholmshem med Experis, en del av Manpower Group, med lång erfarenhet av kompetensförsörjning och rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ”Sök jobbet” i denna annons.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på mobil 0703-77 57 81, alternativt angela.ekelof@se.experis.com.
Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast den 24 september.
Vi ser fram emot din ansökan!