Inköpssamordnare till attraktiv förvaltning

Stadsbyggnadsförvaltningen är en viktig del i tillväxtarbetet. Förvaltningen planerar, projekterar och bygger samt ansvarar för drift och underhåll av den offentliga miljön i Eskilstuna. Vi är totalt ca 210 anställda.

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka och utveckla inköpsbeteendet på Stadsbyggnadsförvaltningen? Som inköpssamordnare leder och stöttar du förvaltningen vid inköp och upphandling. Stadsbyggnadsförvaltningen gör många olika typer av inköp, vilket bidrar till en utmaning med att hitta relevanta lösningar i systemstödet som underlättar vid verksamhetens olika typer av inköp.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

– Samordna och styra inköp inom förvaltningen samt att säkerställa att dessa utförs enligt kommunens riktlinjer
– Utbilda förvaltningens beställare och informera kring hur ett köp går till från behov till betalning
– Stödja verksamheten kring vilka avtal som ska användas för det enskilda köpet
– Vara stöd till förvaltningen vid direktupphandlingar
– Avtals- och leverantörsuppföljningar
– Avtalsregistrering
– Systemadministration och utveckling av systemstöd
– Samordna med andra inköpssamordnare
– Skapa rutiner kring beställningar

Det ingår också i inköpssamordnarens roll att samarbeta med ekonomer och tillsammans få kontroll över hela det ekonomiska flödet vad gäller inköp. Som inköpssamordnare är en viktig länk mellan stadsbyggnadsförvaltningen och kommunens upphandlingsenhet och ha nära samarbete med dem. Du ingår i ett nätverk med andra inköpssamordnare som träffas regelbundet.

Kvalifikationer

Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning samt en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet är det meriterande. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av inköps- och systemadministration samt kunskap om inköps- och upphandlingsregler. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har kunskap om hur det ekonomiska flödet kommer in i processen från behov och beställning till betalning. Meriterande är med erfarenhet av beställnings- och fakturahanteringssystemet Proceedo.

Som person är du serviceinriktad, konsultativ och har ett nyfiket förhållningssätt. Du håller dig uppdaterad inom området och gillar att lösa problem. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad och självgående. Eftersom rollen innefattar mycket kontakt med människor är det viktigt att du är utåtriktad och trivs med att skapa nya kontakter. Vidare är det viktigt att vara drivande och att kunna se helheten och ha ett strategiskt tänkande men samtidigt kunna dyka ner i detaljer vid behov.

Övrigt

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.


Anställningsform Tillsvidareanställning

Omfattning  Heltid

Ansökan
Ansök senast  2017-12-11 Referensnummer  4111
Antal annonserade arbetstillfällen  1 Kontaktperson Sofia Lundin Rekryteringskonsult 016-710 27 52

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb