Telge Inköp söker IT-Inköpare

Jobbar du med IT och har några års erfarenhet från inköp och försäljning eller har lång erfarenhet från IT och vill gå över till inköpssidan? Vi på Telge Inköp söker nu en ambitiös och noggrann person med rätt bakgrund som vill utvecklas hos oss i rollen som IT-inköpare. På Telge Inköp jobbar i dag 23 personer, alltid med affären i fokus, och tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Din dag på jobbet – Inköpare på Telge Inköp

Som inköpare av IT tjänster och produkter inom (inom Varu- och tjänstegruppen) leder och genomför du självständigt upphandlingar oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. I ditt arbete ingår även marknadsbevakning, uppföljning av leverantörer och kundkontakt. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag och du kommer tillsammans med dem att genomföra upphandlingar inom kategorin IT. Inom kategorin IT arbetar inköparna med underkategorierna IT hårdvara, Telecom, mjukvara och IS/IT tjänster, men hjälper varandra med upphandlingar inom områdena oavsett vilken kategori man har ansvar för.

Dina arbetsuppgifter

  • Leda och genomföra upphandlingar enligt fastställda strategier
  • Representera Telge Inköp i olika interna och externa forum
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vara delaktig i verksamhetens utveckling

Mer om ditt nya jobb

Som IT-inköpare kommer du även att stödja och ge råd till våra kunder. Som inköpare arbetar du med kategoristyrning som leveransmodell och har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar. Då vi tillämpar årsarbetstid finns möjlighet att planera sin arbetstid.

Det här är du

Vi söker dig som är en driven lagspelare, som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

 Krav

  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel

Meriterande

  • Relevant akademisk examen eller genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola, certifierad inköpare eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt
  • Erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor inom IT området
  • Erfarenhet av att arbeta med försäljning inom IT inom näringsliv eller offentlig sektor
  • Kunskap och erfarenhet av IT (efterfrågade kategorier) inom näringslivet
  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling (LOU)

Det här är vi

Telge Inköp är en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag

Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, dock allra senast 13 augusti, 2018.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Britt-Marie Hedlund, gruppchef varu- och tjänstegruppen, 08-550 230 41. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR, 08-550 220 75. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision. Du når samtliga via vår växel 08-550 220 00.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Telge Inköp AB är ett kommunägt upphandlingsbolag som ansvarar för alla upphandlingar inom Södertälje kommun och de kommunägda bolagen i Telge AB. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser. På Telge Inköp jobbar vi alltid med affären i fokus och vi har en total inköpsvolym på cirka 4 miljarder kronor per år. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Förutom Södertälje kommun gör vi även upphandlingar åt Nykvarns kommun, AB Nykvarnsbostäder, Salems kommun, Flens kommun, Katrineholms kommun och Vingåkers kommun.


Bolag
Telge Inköp AB

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Kontaktperson
Britt-Marie Hedlund

Sista ansökningsdag
2018-08-13

www.telge.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb