Vill du vara med och bidra till vår fortsatta utvecklingsresa inom inköp- och upphandlingsområdet?

Vi etablerar nu ett inköpsteam som ska ansvara för IVO:s inköp och upphandlingar samt utveckla arbetet med avtalsuppföljning, leverantörssamverkan och ett kategoribaserat arbetssätt. Tjänsten är placerad vid ekonomienheten som tillhör avdelningen för Verksamhetsstöd- och styrning.

Ekonomienheten består av femton personer och ansvarar för ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och statistik, inköp och upphandling, samordning av ledningssystem och kvalitetsuppföljning samt lokalförsörjning och intern service.

Arbetsuppgifter

Som inköpare kommer du självständigt att driva upphandlingar. Du kommer att stödja beställare med kommersiell kompetens i samband med marknadsanalys inför upphandling samt vid avtalsuppföljning och kontakter med leverantörer.

Tillsammans med inköpsteamet kommer du även att arbeta för att utveckla t.ex.:

  • Spendanalys
  • Kategoribaserat arbetssätt
  • Behovs- och marknadsanalys
  • Avtalsuppföljning
  • Avtalsskrivande gällande t.ex. klausuler om indexjusteringar, viten, framtagande av nyckeltal för avtal med mera

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

  • Minst tre års aktuell erfarenhet av liknande arbete (inköp/upphandling, behovs- och marknadsanalys, kravställning och avtalsförvaltning eller motsvarande)
  • Akademisk examen med inriktning på ekonomi, juridik, teknik eller yrkesutbildning med inriktning inköp/upphandling kombinerat med arbetslivserfarenhet
  • Goda och aktuella datakunskaper (främst office-paketet, outlook)
  • Goda skriftliga och muntliga kunskaper i det svenska språket

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och du ska ha förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt bemötande. Vidare tror vi att du drivs av att ständigt utveckla och förbättra affärsmässiga inköp på IVO.

Meriterande

  • Erfarenhet av spendanalys och kategoristyrt arbetssätt
  • Erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign
  • Erfarenhet av att upphandla konsultteam
  • Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor (LOU)

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Tjänsten är tillsvidareanställning med start så snart som möjligt/enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr 2.1.1-44188/2019. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 19/1 2020.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Kontaktpersoner

Anna Hedström
Ekonomichef
0107885690
anna.hedstrom@ivo.se

Sara Larsson
HR-specialist
010-788 55 39
sara.larsson@ivo.se

Derya Akcan
Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
derya.akcan@ivo.se

Maria Knight
Facklig kontakt ST
010-788 54 63
maria.knight@ivo.se

Ylva Wendle Sundbom
Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 09
ylva.wendle-sundbom@ivo.se