IVO söker upphandlare

IVO söker en upphandlare till inköpsfunktionen vid ekonomienheten på avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning. Ekonomienheten består av ca 10 medarbetare och ansvarar för ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, lokalförsörjning, ledningssystem och kvalitetsuppföljning, intern service och inköp och upphandling.

Arbetsuppgifter

Du arbetar brett inom upphandling genom att självständigt genomföra egna upphandlingar samt ger råd och stöd till medarbetare vid direktupphandling och avrop. Du fungerar som processutvecklare för inköpsprocessen och utvecklar inköps- och upphandlingsprocesser så att myndighetens anskaffningar kan genomföras på ett så enkelt, rättsenligt och affärsmässigt sätt som möjligt.

I arbetsuppgifterna ingår till exempel att:

  • Självständigt planera och genomföra upphandlingar och avrop av varierande komplexitet
  • Genomföra upphandling och avrop genom förnyad konkurrensutsättning tillsammans med beställare
  • kartlägga myndighetens inköpsmönster och arbeta med spend eller liknande metoder för att utveckla hur IVO kan jobba strategiskt med inköp och upphandling
  • bevaka och följa upp ingångna avtal
  • fortsätta arbeta med hållbarhetsfrågor i upphandling kopplat till IVO:s målsättningar om hållbarhet

Kvalifikationer

Du ska ha:

  • minst tre års erfarenhet av arbete med behovsanalys, kravställning och avtalsförvaltning
  • mycket god förmåga att formulera dig tydligt i såväl tal som skrift
  • högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, har en hög servicekänsla och ett professionellt bemötande. Du har förmåga att förstå komplicerade språkliga underlag och du producerar egna dokument av hög kvalitet. Du planerar, analyserar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor (LOU)
  • erfarenhet av e-handel, gärna i Visma Proceedo
  • erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställning gäller tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

IVO bidrar till en säkrare vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att, genom tillsyn och tillståndsprövning, bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre.

Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Ansökan

Ansök via ” Sök Jobbet” knappen här i annonsen. Du länkas då vidare till ansökningsformuläret på IVO.se. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast 9 september 2018. Märk din ansökan med ref. nr 2.6.1- 26344/2018. Betyg och andra handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor rörande tjänsten, kontakta ekonomichef Anna Hedström, 010-788 56 90. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Susanna Jakobsson 010- 788 57 03 alternativt HR-specialist Sara Eriksson 010-788 58 91.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, Saco-S, 010-788 52 57, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.