Örebro kommun söker Entreprenadupphandlare

Till vår Upphandlings- och uppföljningsavdelning söker vi nu en engagerad upphandlare.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlingsområdet.

Om tjänsten 
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
– ansvara självständigt för upphandlingar av i första hand varor, konsulttjänster samt entreprenader inom bygg, anläggning, fastighetsförvaltning och verksamhetsanknutna tjänster
– arbeta med allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal
– stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna
– utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens konsult- och entreprenadavtal

Kompetenskrav
– akademisk examen gärna som ingenjör, ekonom, jurist alternativt YH-utbildning mot offentlig upphandling
– erfarenhet av att genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU/LUF som upphandlare, anbudsgivare eller köpare
– erfarenhet och god kunskap av att tillämpa entreprenadjuridik, standardavtal samt AF- och SF- del enligt Svensk Byggtjänst

Som person är du affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål.

För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
– erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
– erfarenhet av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Upphandlings- och uppföljningsavdelningen ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan 
Sista ansökningsdag är 2018-03-25.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.


Ansökan 
Sista ansökningsdag är 2018-03-25. 

Kontaktpersoner
Christoffer Odstam
Enhetschef
019-21 17 92

Vision Expedition
019-21 11 93

SACO Expedition
019-21 30 96