Piteå Kommun söker Upphandlare

Ekonomiavdelningen är en avdelning inom Kommunledningsförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att arbeta med kommunens centrala ekonomistyrning och förvaltning. Olika övergripande uppdrag där kvalitativa ekonomiska analyser, utredningar och upphandlingar utgör viktiga förutsättningar för kommunens måluppfyllelse. En allt högre kvalitet och intern kontroll är viktiga byggstenar för detta. Ett exempel på uppdrag är Projekt Bättre Affärer. Inköp är en resurs för kommunens samtliga förvaltningar och bolag och som arbetar med ramavtalsupphandlingar, större enskilda upphandlingar, rådgivning och information. Till en ny befattning söker vi ny medarbetare.

Dina arbetsuppgifter: Du kommer att självständigt att ansvara för kvalificerade upphandlingar och tecknande av avtal inom främst entreprenad upphandlingar men även inom olika varu- och tjänsteområden. Upphandlingarna genomförs i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU/LUF) och med fokus på goda affärer. Med detta avses att upphandlade varor och tjänster väl ska spegla de olika verksamheternas behov och att vi ska bidra till god hushållning med skattemedlen i vårt sätt att göra affärer. Arbetet sker därför i nära samarbete med våra olika beställare och sakkunniga. Upphandlaren har rollen som projektledare och handlägger flera upphandlingar parallellt. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidra till att utveckla upphandlingsverksamheten genom att sprida kunskap om upphandlingslagstiftningen, inköpspolicy m.m. för att generera kunniga beställare i den kommunala verksamheten.

Din bakgrund: Universitet/högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som bedöms likvärdigt. Erfarenhet av upphandling i offentlig sektor enligt LOU/LUF är meriterande. Erfarenhet av att leda projekt. Förmåga att utrycka sig väl i tal och i skrift. Viktiga egenskaper är att Du är utåtriktad och med god social och pedagogisk förmåga och förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Du kan arbeta strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Förmåga att arbeta strukturerat och driver processer. Du är lugn och stabil även i stressituationer och har god kommunikativ förmåga och arbetar lösningsfokuserat. Du är noggrann, medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att uppnå dessa.

Vill Du veta mera Kontakta inköpschef Östen Granberg 0911-69 62 41

Fackliga företrädare är Hanna Backman för Akadmikeralliansen 0911-69 61 85 och Synnöve Eliasson för Vision 0911-69 60 78

Välkommen med din ansökan senast 2018-05-06

I samband med denna annonsering undanber vi oss kontakter från andra annonsörer och rekryteringsföretag.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb