Upphandlare, Inköpsenheten inom kategoriteam personal och kommunikation, Malmö
Arbetsplatsbeskrivning
Inköpsenheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.
Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade upphandlingar och komplexa förnyade konkurrensutsättningar inom områdena Personal och Kommunikation, främst tjänster, men andra arbetsuppgifter kan komma att vara aktuella såsom avtalsuppföljning och kategoristrategier.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
- akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning
- några års erfarenhet av upphandlingar med inriktning på offentlig upphandling (LOU) och offentlig sektor i närtid
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
- erfarenhet av arbete i stor inköpsorganisation
- erfarenhet av arbete enligt kategoristyrd arbetsmetod för inköp
- erfarenhet av projektbaserat arbetssätt
För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara driven och serviceinriktad, vi ser även att du tar egna initiativ och gillar utveckling. Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva dina egna ärenden samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt samt har förmåga att arbeta utvecklingsinriktat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Susanna Andersson, tfn: 010-5617199
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult, e-post m-s.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Fredrik Bergh/SACO tfn 010-563 91 37
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Upphandlare/
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast söndagen den 2 mars 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr A075.303/2020 upphandlare till inköpsenheten i Malmö i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A075.303/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!