Processförvaltare inom inköp till Stockholms stad

Stockholms Stad, serviceförvaltningen, avtalsenheten

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Inom Stockholms stad pågår ett större utvecklingsprojekt inom inköpsområdet. Projektet ska införa kategoristyrning som arbetssätt samt gemensamma processer och verktyg i stadens samtliga 48 förvaltningar och bolag. Under hösten påbörjas införande av gemensamma processer samt nytt systemstöd för upphandling och avtalshantering.
Vi söker dig som vill vara med på resan att utveckla Stockholms stads inköpsverksamhet. Tjänsten som processförvaltare är organisatoriskt placerad på Serviceförvaltningen.

Dina arbetsuppgifter

Stockholms stad har sedan en tid tillbaka ett pågående projekt som syftar till att utveckla och effektivisera stadens inköpsverksamhet (se beskrivning ovan). Inledningsvis, i ungefär ett år, kommer du arbeta i detta projekt på heltid. Huvudsakliga arbetsuppgifter är kring införande av processer och system för upphandling och avtal i stadens förvaltningar och bolag.
Efter att projektet är avslutat kommer du att ha huvudansvaret för att förvalta och vidareutveckla Stockholms stads gemensamma processer, vägledningar, mallar och checklistor för inköp, förvalta och driva utvecklingen av Stockholms stads gemensamma intranätssida ”inköp och upphandling” samt genomföra utbildningar. Genomgående för tjänsten gäller att arbetet sker i nära samarbete med stadsledningskontorets process- och systemägare.

Din kompetens och erfarenhet

Du har högskoleutbildning inom relevant område eller förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även gedigen kunskap och erfarenhet av den offentliga inköpsprocessen och erfarenhet av upphandlingslagstiftningen, främst LOU. I rollen krävs en mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift. Du har även god kännedom om offentlig verksamhet.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet av:

• processutveckling i större organisationer
• att leda eller medverka i större projekt
• erfarenhet av systemstöd och/eller system och processförvaltning
• komplexa organisationer med delegerade ansvarsområden

För att uppnå goda resultat i rollen som processförvaltare, behöver du ha en mycket god förmåga att arbeta självständigt och därmed driva olika frågor inom ramen för uppdraget. Du planerar ditt arbete och levererar resultat utifrån givna förutsättningar och tidsramar. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: Heltid
Ort: Johanneshov
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2019/4156
Sista ansökningsdag 2019-09-03

Kontakt

Mattias Wiberg, 08-508 118 95 (åter fr.semester 15/8)
Nozha Amezeane, 08-508 117 16 (åter fr. semester 19/8)

Facklig företrädare 

Luis Lopez, Vision , 08-508 279 29
Sabina Engman, SACO , sabina.engman@stockholm.se


Sista ansökningsdag
2019-09-03

Referensnummer
2019/4156

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb