Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.
Vi söker en driven, affärsmässig entreprenadupphandlare för att förstärka vår inköpsenhet.
Du kommer att få delta i många spännande stadsutvecklingsprojekt, bland annat Tureberg med Mässområdet, Väsjön nära stad och natur, Häggvik där förbifart Stockholm kommer upp och Helenelund dit tvärbanan dras.
Arbetsuppgifter
Du kommer att få arbeta projektorienterat, tillsammans med chefer, projektledare, miljöstrateger och andra medarbetare inom samhällsbyggnadsavdelningen och inköpsenheten med att utveckla Sollentunas entreprenadupphandlingar. Du får ansvara för att identifiera ökade värden samt driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna tillsammans med verksamheten. I uppdraget ingår allt från att bidra tidigt skede i kravspecifikationen till att driva upphandlingsprocessen samt delta i leverans- och uppföljningsprocesserna för att säkerställa att Sollentuna kommun gör kommersiellt bra affärer i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Du kommer även ansvara för upphandling av varor, tjänster i samverkan med samhällbyggnadsavdelningen. En annan viktig del av tjänsten är att utveckla samhällsbyggnadsavdelningens inköpsprocess genom att utveckla rutiner, metoder och mallar inom upphandling och avtalsförvaltning i syfte att höja kvaliteten på upphandlingarna.
Samhällsbyggnadsavdelningen genomför och driver entreprenader inom allt från nybyggnation, garantiåtaganden samt drift och underhåll.
Tjänsten är placerad på inköpsenheten. Enheten har idag 10 medarbetare och är en kommungemensam resurs som ansvarar för inköp- och upphandlingsverksamheten i kommunen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom juridik, ekonomi, teknik, strategiskt inköp alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att ha jobbat som projektledare utifrån ett upphandlingsperspektiv är meriterande.
Du behöver ha gedigen erfarenhet av och kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser. Likaså god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Önskvärt är att du har några års erfarenhet inom kommunal offentlig upphandling (inom främst bygg- och anläggningssektorn) och entreprenadrätt. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation.
I rollen som entreprenadupphandlare läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Eftersom tjänsten innebär samarbete med många olika grupperingar både intern och externt behöver du ha god kommunikativ förmåga, har lätt att skapa relationer och få med dig andra. Det passar dig att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du har integritet och hög servicekänsla. Vidare är du kreativ och nytänkande och bidrar gärna med nyskapande idé och förslag.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.
Kontaktpersoner
Lill Sandberg, Inköpschef
tfn: 08-579 215 96
Sista ansökningsdag
2019-08-30
Företagets hemsida
https://www.sollentuna.se
Övrigt
Vi har tagit ställning till annonseringskanaler och undanber oss vidare kontakter kring detta.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Intervjuerna kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen och vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan!