Stadsbyggnadskontoret söker Upphandlare till staben

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret, som lyder under stadsbyggnadsnämnden, har ca 390 anställda. Vi sitter centralt på Kungsholmen med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central.

Stabsenheten består av en stabschef med utredningsresurser, samt stadsbyggnadskontorets registratursenhet med enhetschef för denna. Som upphandlare rapporterar du till stabschefen. Stabsenheten ansvarar för arkiv och registratur, upphandlingsfrågor, samordning av verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning, administrationen av stadsbyggnadsnämnden samt vissa ledningsstödsuppgifter.

Den närmsta framtiden behöver vi utveckla våra arbetsprocesser, bland annat med avseende på upphandling, inköp och avtalsförvaltning. I detta arbete har stabsenheten en viktig och drivande roll. Vi söker nu en utvecklingsorienterad upphandlare för att delta i detta arbete.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare på stadsbyggnadskontoret får du en bred tjänst. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar kopplade till förvaltningens verksamhetsområden, ansvara för hela upphandlingsprocessen, säkerställa att upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer samt delta i utvecklingen av kontorets inköpsverksamhet. I rollen ingår också deltagande i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer. Stabsenheten håller på att utveckla arbetssätt med aktiv och löpande utveckling av arbetsmetoder, uppföljning och utvärdering av ingångna avtal. I tjänsten ingår även att vägleda och sprida kunskap om upphandling och avtalsförvaltning i organisationen.

För att trivas i rollen bör du vara nyfiken som person och intresserad av de frågor som stadsbyggnadsnämnden ansvarar för. Du ser samspelet med andra som ett viktigt verktyg för att utveckla upphandlingsprocessen och avtalsvården. Du kommer att vara ett viktigt stöd i förvaltningens strävan efter att konsekvent styra verksamheten mot de resultat vi ska uppnå och du kommer att ha en viktig roll i att möjliggöra förverkligandet av stadsbyggnadsnämndens mål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
  • Några års dokumenterad erfarenhet av arbete som upphandlare, med fördel inom kommunal verksamhet.
  • Goda kunskaper inom LOU
  • Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare i en verksamhetsnära roll. Då flera av våra upphandlingar och ramavtal avser konsulttjänster, är det en fördel om du har erfarenhet av att upphandla sådana tjänster. Det är även en fördel om du har erfarenhet av TendSign.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att driva utvecklingsarbeten med fokus på kvalitet. Du trivs med att arbeta självständigt, men har samtidigt en god samarbetsförmåga då arbetet innefattar många kontaktytor. Vidare är du trygg och stabil, genom gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet. Då vi är en organisation i förändring söker vi dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang och kompetens.

Vi erbjuder dig en inspirerande och lärande arbetsplats där du får vara med och forma stadsbyggandet i Stockholm. Välkommen med din ansökan!

Villkor
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.


Anställningsform
Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Löneform
Månadslön

Antal lediga befattningar
1

Sysselsättningsgrad
100 %

Referensnummer
2017/7553

Kontakt

Torkel Kjellman
Stabschef
08-508 272 24

Cecilia Svensson
HR-konsult
08-508 271 68

Facklig företrädare

Fanny Nordquist Darell
VISION
08-508 275 73

Björn de Maré
SACO
08-508 282 81

Sista ansökningsdag
2018-01-07

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb