Stockholm stad söker upphandlare som vill göra skillnad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, upphandlingsenheten

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Upphandlingsenheten som arbetsplats
Avdelningen för upphandling och inköp genomför upphandlingar som är gemensamma för hela Stockholms stads organisation, förvaltar gemensamma avtal och hanterar stadens process för elektronisk handel. Därutöver genomförs upphandlingar på uppdrag av stadens nämnder och bolag. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Avdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 45 medarbetare inklusive avdelningschef. Upphandlingsenheten är en del av avdelningen och omfattar för närvarande 19 upphandlare och en enhetschef.

Efterfrågan på våra tjänster för upphandling är stor inom staden och därför söker vi nu nya kollegor.

Här kan du lyssna på hur medarbetare från upphandlingsenheten beskriver sitt arbete!

Vi erbjuder dig
Arbetet som upphandlare är utåtriktat, fullt av utmaningar och ingen dag är den andra lik. Du omges av engagerade och kunniga kollegor, som har stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Du blir en del av ett team som kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling. Goda motionsmöjligheter i närliggande anläggning samt friskvårdsbidrag. Hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv.

Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:

• Att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier
• Att förvalta och följa upp avtal
• Att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering
• Att ansvara för uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning kring upphandlings- och inköpsfrågor
• Du har kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med stadens verksamheter
• Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer

Vi söker dig som har

• Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant inriktning
• Flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling på en upphandlingsavdelning
• Erfarenhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling samt andra tillämpliga regelverk
• Erfarenhet av att som projektledare leda både mindre och större projekt
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalsförvaltning och/eller kommunal verksamhet.

För denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och samtidigt analytisk. Du är tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att lyssna in behov och leverera lösningar. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har också förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Du uppskattar samarbete med andra människor och kommunicerar på ett konstruktivt och smidigt sätt.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet? Vi kommer selektera ansökningar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar: 2
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Globen
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2019/5191
Kontakt
Elin Jacobsson, HR – konsult, 08-508 117 14
Peter Forsberg, Rekryterande chef, 08-508 118 62
Facklig företrädare
Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29, luis.lopez@stockholm.se
Sabina Engman, SACO, sabina.engman@stockholm.se

Sista ansökningsdag: 2019-09-15


Sista ansökningsdag
2019-09-15

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb