Stockholms Inköpscentral rekryterar – IGEN!

Upphandlare till Stockholms Inköpscentral – SKL Kommentus Inköpscentral

SKL Kommentus-koncernen består av tre bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. SKL Kommentus AB är moderbolaget och däri ligger också vår mediaverksamhet. Totalt har koncernen ca 90 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är i dag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i tre grupper; projektledning, upphandling samt Stockholms Inköpscentral (STIC), Stockholms Inköpscentral bildades våren 2013. STIC växer och nätverket består idag av 10 kommuner som bidrar med sina volymer och sin kompetens. STIC upphandlingarna präglas av närhet till kommunernas verksamhet, hög påverkansfaktor, flexibilitet och tydlig struktur. Läs mer om vår verksamhet på vår webbplats www.sklkommentus.se

Nu fortsätter vi utvecklingen av STIC och söker en driven och självständig upphandlare som vill vara med att påverka och bidra till fortsatta framgångar.

Tjänsten
• Du ansvarar för inköpsprocessens samtliga delar från marknadsanalys, kravspecifikation till avtal
• Du planerar och driver inköpsprocessen själv mot uppsatta mål och tidsplaner
• Du arbetar med offentlig upphandling inom olika varu- och tjänsteområden på regional nivå
• Du genomför självständigt upphandlingar från ax till limpa d.v.s. formulerar förfrågningsunderlag med hjälp av avtalsgrupper, beslutsunderlag, avtal etc
• Du sammankallar avtalsgrupperna och samordnar kravspecifikationerna
• Du bidrar till affärsutvecklingen av Stockholms Inköpscentral och SKI
• Du har nära kontakt med STIC´s kommuner och deras verksamheter

Kvalifikationer
• Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik eller ingenjörsämnen alternativt inom upphandling eller inköp
• Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat upphandlings/inköpsarbete, samordnade upphandlingar samt god kännedom om LOU
• Erfarenhet från entreprenadupphandling är meriterande då en växande andel av upphandlingarna kommer från kommunernas tekniska verksamheter

Profil
För att lyckas med dina ansvarsområden krävs att du är en skicklig relationsskapare som levererar i tid. Du ska vara engagerad och drivande i ditt arbete. Vi tror att du i tidigare roller arbetat inom offentlig sektor som upphandlare, projektledare eller strategisk inköpare inom kommun eller landsting alternativt mot offentlig sektor som leverantör. Du har god kännedom om förutsättningar som skapar förtroende och goda affärer i sammanhang med många interna kunder. Vidare har du förmågan att skapa ett affärsmässigt resultat för såväl STIC som för kunden.

För att trivas på STIC ska du tycka om att bidra med dina erfarenheter och kunskaper, inte vara rädd att fråga, du ska vara lösningsorienterad och intresserad av att utveckla både dig själv och din kompetens.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Gabriella Lundin 072-723 89 11, eller HR-ansvarig Daniel Yousefi 08 709 59 93. Sista ansökningsdag är 8 augusti 2016, men vi kommer att göra ett löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt
Vi sitter i moderna lokaler centralt vid Slussen i Stockholm. Vi erbjuder ett arbete i en positiv och trivsam miljö där vi arbetar utifrån våra kärnvärden kompetens, kvalitet och service vilka genomsyrar organisationen. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit. Vi ser positivt på mångfald och därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *