Telge Inköp söker inköpare i början av sin karriär

Är du i inledningen av din inköparkarriär och söker en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Vi på Telge Inköp söker en ambitiös och noggrann person som har rätt bakgrund och ambitionen att utvecklas till en fullfjädrad inköpare. På Telge Inköp arbetar i dag 23 personer, alltid med affären i fokus, och tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Din dag på jobbet – Inköpare på Telge Inköp

Som inköpare av tjänster och varor i Entreprenadgruppen (fastigheter och anläggningar) leder och genomför du självständigt upphandlingar på uppdrag av en kategoriansvarig, oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag och du kommer tillsammans med dem att genomföra material- och tjänsteupphandlingar inom de flesta av våra kategorier, fastighet, anläggning och fordon & maskin. I vår leveransmodell använder vi oss av kategoristyrning. Hur kategoristyrning fungerar berättar vi gärna mer om när vi träffar dig. Vi ser detta som ett första steg in i rollen som inköpare. Allt eftersom du utvecklas och lär dig yrket kommer du att ges möjlighet att få mer ansvar och arbeta med egna kategorier och få kundansvar. Utvecklingspotentialen är stor.

Dina arbetsuppgifter

  • Genomföra upphandlingar enligt fastställda strategier
  • Representera Telge Inköp i olika interna forum
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vara delaktig i verksamhetens utveckling

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Det här är du

För att lyckas i den här rollen behöver du vara affärsmässig, analytisk och strukturerad. Eftersom vi på Telge Inköp hjälper och stöttar varandra när det behövs är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Du är generös och ser det som naturligt att dela med dig av tidigare erfarenheter på ett ödmjukt sätt. Dessutom ser du möjligheter och triggas av nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du också tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Du bör ha ett levande intresse för inköpsverktyg, inte minst för den fortsatta utvecklingen av din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Självklart känner du igen dig i Telgekoncernens kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Krav

  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel

Meriterande

  • Utbildning (Yrkeshögskola inom inköp) eller arbetslivserfarenhet inom inköp
  • Erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en organisation inom fastighet/anläggning, som tekniker, ingenjör, inköpare eller liknande
  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling generellt (LOU och LUF)
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation
  • Kunskap och erfarenhet av regelverk som styr entreprenader (AB, ABT och ABK)

Det här är vi

Välkommen till Telge Inköp – en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag

Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, allra senast 3 december 2018.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Eric Cedergren, gruppchef Entreprenad, 08-550 222 59. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, HR-strateg, 08-550 229 39. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Telge Inköp AB är ett kommunägt upphandlingsbolag som ansvarar för alla upphandlingar inom Södertälje kommun och de kommunägda bolagen i Telge AB. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser. På Telge Inköp jobbar vi alltid med affären i fokus och vi har en total inköpsvolym på cirka 4 miljarder kronor per år. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Förutom Södertälje kommun gör vi även upphandlingar åt Nykvarns kommun, AB Nykvarnsbostäder, Salems kommun, Flens kommun, Katrineholms kommun och Vingåkers kommun.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center samt bemanning.


Sista ansökningsdag
2018-12-03

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb