Telge Inköp söker senior inköpare

Södertälje växer, näringslivet växer och antalet studenter blir fler, vilket medför en stor efterfrågan på bostäder. 20 000 bostäder ska byggas fram till 2036, hållbart och med goda livsmiljöer. Därför är stadsutveckling och en kraftig ökning av ambitionerna på bostadsområdet viktig. Samtidigt kräver den växande kommunen förskolor, skolor, stödboenden, andra offentliga lokaler och anläggningar samt företagsmark. Telge Inköp söker därför en erfaren, senior inköpare till vårt team. Om du är en lagspelare som ser möjligheter och triggas av utmaningar och har ambitionerna att fortsätta utvecklas inom inköp så kan du vara den vi söker. 

Din dag på jobbet – Inköpare på Telge Inköp 

Som inköpare i Entreprenad och Tjänstegruppen (LSS/omsorg, personalvård, utbildning och rekrytering) leder och genomför du självständigt upphandlingar, oftast i projektform, och ger stöd och råd till våra kunder. I rollen ingår också marknadsbevakning, leverantörsuppföljning och att ha löpande kontakt med våra kunder inom de kategorier du ansvarar för. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag, och du kommer tillsammans med dem att genomföra material- och tjänsteupphandlingar inom de flesta av våra kategorier LSS/omsorg, personalvård, utbildning och rekrytering. Prognos- och planeringsarbete inför kommande upphandlingar är ytterligare en viktig arbetsuppgift.

Mer om ditt nya jobb

Som senior inköpare kommer du att ha en central roll i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du kommer också att vara vår representant i olika interna och externa forum. På Telge Inköp arbetar vi med ständiga förbättringar och du blir därför en viktig del i utvecklingen av vår verksamhet. Vi är i dag 24 personer och vi skall bli fler (28 personer under 2020), alltid med affären i fokus, och tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Den här tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Det här är du

För att lyckas i den här rollen behöver du vara affärsmässig, analytisk och strukturerad. Eftersom vi på Telge Inköp hjälper och stöttar varandra när det behövs är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Du är generös och ser det som naturligt att dela med dig av dina kunskaper på ett ödmjukt sätt. Dessutom ser du möjligheter och triggas av nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du också tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Du bör ha ett levande intresse för inköpsverktyg, inte minst för den fortsatta utvecklingen av din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Självklart känner du igen dig i Telgekoncernens kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Krav

• Minst fyra års erfarenhet av inköp, näringsliv eller offentlig sektor
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel

Meriterande

• Relevant akademisk examen eller genomförd utbildning till inköpare/upphandlare från yrkeshögskola eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
• Erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor
• Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling generellt (LOU och LUF)
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation

Det här är vi

Välkommen till Telge Inköp – en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag 

Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, allra senast 31 oktober 2019.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Eric Cedergren, gruppchef Entreprenad och Tjänster, 08-550 222 59. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, HR-strateg, 08-550 229 39. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision.

Snabbinfo

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Telge Inköp AB är ett kommunägt upphandlingsbolag som ansvarar för alla upphandlingar inom Södertälje kommun och de kommunägda bolagen i Telge AB. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser. På Telge Inköp jobbar vi alltid med affären i fokus och vi har en total inköpsvolym på cirka 4 miljarder kronor per år. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Förutom Södertälje kommun gör vi även upphandlingar åt Nykvarns kommun, AB Nykvarnsbostäder, Salems kommun, Flens kommun, Katrineholms kommunVingåkers och Gnesta kommun.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center samt bemanning.


Sista ansökningsdag
2019-10-31

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb